اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان:

43 طرح پژوهشی در بخش علوم دامی گلستان به پایان رسید

خبرگزاری فارس: رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: 43 طرح پژوهشی خاتمه یافته و پنج طرح نیز در حال اجراست.

43 طرح پژوهشی در بخش علوم دامی گلستان به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالله کاویان در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‎ها و دستاوردهای پژوهشی خانواده جهادکشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح‎های سیلوی خردل علوفه‎ای، استفاده از سیدر، طرح ارزش غذایی گیاهان مرتعی، برنامه اصلاحی گوسفند دالاق از جمله طرح‎های در حال اجرا در بخش علوم دامی مرکز است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد کارشناس و محقق در این بخش مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: اعتبارات در این حوزه بسیار ضعیف بوده و طی دو سال اخیر نیز سیر نزولی داشته است.

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان در خصوص سیاست‎ها و اهداف بخش تحقیقات علوم دامی عنوان کرد: بخش تحقیقات علوم دامی با توجه به اولویت‎بندی استعدادها، مشکلات و معضلات منطقه با ارائه طرح‎های تحقیقاتی مدون در زمینه دام و طیور، زنبورعسل، بهره‎وری از امکانات ارگان‎های اجرایی با مشارکت مردمی، برقراری ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی، ارتقا سطح علمی نیروهای تخصصی و به کارگیری تخصص‎های لازم فعالیت می‎کند.

کاویان شناسایی خصوصیات و ویژگی‎های توده‎های دام بومی استان را از اهداف این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ توده دام‎های بومی به عنوان ذخایر تحقیقاتی استان، تحقیق در مورد امکان پدید آوردن آمیخته‎های پربازده از توده‎های خالص موجود استان، تحقیق درباره امکان استفاده از منابع مختلف خوراک دام و طیور و جلوگیری از ضایعات و افزایش راندمان تولید آنها از جمله اهداف بخش علوم دامی استان است.

وی بیان داشت: برای حل مشکلات و مسائل دامپروری استان از طریق انجام تحقیقات و بررسی‎های علمی و عملی تلاش خواهیم کرد تا موانع را برطرف کنیم.

رئیس بخش تحقیقات علوم دامی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان در پایان گفت: با استفاده از روش‎های علمی و عملی می‎توان در افزایش بهبود کیفیت و کمیت تولیدات دامی استان گام برداشت.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول