اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف ناحیه 2 اصفهان خبر داد

احیای موقوفه پاچنار اصفهان پس از 18 سال

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف ناحیه 2 شهرستان اصفهان از احیای موقوفه پاچنار در خیابان هزار جریب اصفهان پس از 18 سال خبر داد.

احیای موقوفه پاچنار اصفهان پس از  18 سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، حجت‌الاسلام سید هادی روح‌الامینی با اشاره به اینکه موقوفه پاچنار که در گذشته به صورت یک حمام قدیمی در خیابان حکیم نظامی قرار داشته در سال 72 تخریب شد و به جای آن یک پاساژ دو طبقه ساخته شد.

وی افزود: پس از واگذاری مغازه‌ها و واحدهای مسکونی این مجتمع به متقاضیان، هنوز اجاره بهایی به اداره اوقاف پرداخت نشده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه اجاره‌بهای این موقوفه از آن سال تاکنون به تعویق افتاده است اقدام به ارسال اظهارنامه برای مستاجرین کردیم که در حال حاضر برخی از آن‌ها به اداره اوقاف برای تنظیم سند اجاره‌بها و پرداخت آن مراجعه کرده‌اند اما برخی نیز هنوز از این آئین‌نامه پیروی نکرده‌اند که در صدد هستیم تا این موضوع را نیز پیگیری کنیم.

وی بیان داشت: مراحل احیای موقوفه پاچنار با هماهنگی هیئت امنای مسجد پاچنار در حال پیگیری است.

روح‌الامینی افزود: از سال 74 تاکنون این حمام تخریب شده و به جای آن یک پاساژ دو طبقه ساخته شده است اما مستاجران هیچ‌گونه اجاره‌بهایی پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 مغازه و سه واحد مسکونی در این مجتمع قرار دارد و درآمد حاصل از این موقوفه ماهیانه 3 میلیون تومان است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان بیان داشت: از این پس قیمت اجاره‌بهای موقوفات بر اساس نظر کارشناسی اعلام می‌شود و مستأجرین موظف به پرداخت آن هستند.

وی همچنین از انجام مراحل احیا و شناسایی هشت مغازه تجاری در سروش‌بادران خبر داد و اظهار داشت: اجاره‌بهای پرداختی مستأجرین برای این موقوفه ماهیانه یک میلیون تومان است که متاسفانه پس از جابه‌جایی رئیس هیئت امنای سابق، هنوز درآمد این موقوفه به حساب وی واریز می‌شود.

روح‌الامینی با بیان اینکه این موقوفه هشت مستاجر دارد، اضافه کرد: درصدد هستیم که با تشکیل پرونده و ابلاغ اظهارنامه برای استرداد اجاره‌بهای این موقوفات اقدام کنیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول