اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

جهاد علمی مهم‌ترین روش مبارزه امام محمد باقر(ع) بود

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: جهاد علمی مهم‌ترین نوع مبارزه امام محمد باقر(ع) در برابر نحله‌های انحرافی بود.

جهاد علمی مهم‌ترین روش مبارزه امام محمد باقر(ع) بود

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: دشمنان در دوران پیشوای پنجم شیعیان مشکلات و شبهاتی در زمینه عقاید، کلام و اخلاق به وجود ‌آوردند.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) با تمام وجود و توان وارد صحنه عمل شد و با نحله‌های انحرافی با ایراد سخنرانی‌ها، برگزاری جلسات بحث و درس و تربیت شاگردان مبارزه کرد.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه جهاد علمی مهم‌ترین نوع مبارزه امام محمد باقر(ع) بود، گفت: پیشوای پنجم شیعیان شاگردان مختلفی را تربیت کرده و با اعزام آنها به نقاط مختلف با دشمنان دین و منحرفان مبارزه ‌کردند.

وی یادآور شد: آن حضرت در شهر مدینه جلسات درس و بحث را برگزار ‌کردند و با فعالیت‌های مختلف اجازه ندادند فرهنگ ملحد در بین جوامع اسلامی رسوخ پیدا کند.

عظیمی ادامه داد: پیشوای پنجم شیعیان مناظرات و گفت‌وگوهایی با سران اقوام، ادیان و نحله‌های انحرافی مختلف داشتند تا با افکار منحرف آن دوران مبارزه کنند.

وی با اشاره به تشابه دوران کنونی با دوران امام محمد باقر(ع) گفت: امروز نحله‌های انحرافی و فرق منحرف با توجه به مسائل منطقه‌ای در سوریه، لبنان، کشورهای عربی و درگیری فلسطین با رژیم اشغالگر قدس به شدت درصدد توسعه افکار منحرف خود هستند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: باید به سیره و سنت امام محمد باقر(ع) در دوران کنونی تأسی کنیم و با تربیت طلاب قوی و توانمند پاسخگوی شبهات و انحرافات باشیم.

وی عنوان داشت: حضور بزرگان دین در مجالس و برنامه‌های مختلف و برپایی جلسات مناظره و گفت‌وگو از دیگر اقدامات انجام شده در دوران امام محمد باقر(ع) است.

انتهای پیام/78003/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول