اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی:

برف و کولاک 60 درصد راه‌های روستای چاراویماق را مسدود کرد

خبرگزاری فارس: رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: برف و کولاک 60 درصد راه‌های روستایی چاراویماق و 30 درصد راه‌های روستای شهرستان میانه را مسدود کرد.

برف و کولاک 60 درصد راه‌های روستای چاراویماق را مسدود کرد

اکبر آگاه‌وظیفه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برف همراه با کولاک 60 درصد راه روستایی در چاراویماق را که فقط 20 درصد راه روستایی آن احداث شده است، مسدود کرد.

وی افزود: برف و کولاک در 30 درصد راه روستایی در میانه با محوریت 25 درصد راه روستایی احداث نشده و پنج درصد راه احداث شده هشترود را نیز مسدود کرد.

وظیفه اضافه کرد: دلیل عمده این مسدود شدن ناشی از بارش‌هایی بوده که از دیروز همراه با کولاک در استان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت بخشی از اکیپ‌های راهداری بر روی محورهای اصلی و فرعی تلاش می‌شود نوک پیکان اکیپ‌ها از امروز به سمت راه‌های روستایی نشانه رود.

رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 24 ساعت آینده در صورت نبود کولاک راه‌های روستایی میانه و هشترود باز شود.

‌وظیفه با تأکید بر موقعیت روستاهای چاروایماق پیش‌بینی کرد؛ کار در این منطقه حداقل تا سه روز آینده ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: در 24 گذشته 30 درصد راه‌های روستایی مراغه مسدود شده بود که با تلاش اکیپ‌های راه مسیر تمام این روستاها بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

این مقام حوزه راه و ترابری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین اداره کل راه و ترابری و بخش خصوصی در جاده‌های استان در حال برف‌روبی و بازگشایی مسیر برای رفاه حال هموطنان هستند.

وظیفه با اشاره به اینکه تمام محورهای اصلی و فرعی در آذربایجان‌شرقی باز بوده و رفت و آمد در آنها ادامه دارد، گفت: با وجود بارش سنگین برف در استان همزمان با سراسر کشور تمام محورهای مواصلاتی چه اصلی و چه فرعی از جمله آزاد‌راه تبریز - زنجان، غیر از راه روستاهای یاد شده باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

آذربایجان‌شرقی دارای 220 کیلومتر آزاد‌راه، 299 کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و 30 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 723 کیلومتر راه فرعی و 41 راهدارخانه بین‌راهی است و جزو یکی از راهدارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/60002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول