اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان:

خوزستان قطب ویژه حمل و نقل کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان این استان را به عنوان قطب ویژه حمل و نقل در کشور نام برد و گفت: سالانه بیش از 37 میلیون تن کالا و 17 میلیون نفر از طریق محورهای جاده‌‌ای خوزستان جابه‌جا می‌شوند.

خوزستان قطب ویژه حمل و نقل کشور است

سید محمدحسین مرعشی ظهر امروز در حاشیه رزمایش روز بدون حادثه که به مناسبت روز حمل و نقل در محور اهواز - اندیمشک برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: 23 پایانه مسافربری در استان خوزستان وجود دارد و سالانه 56 هزار بار ترافیکی سنگین از مرزهای کشور جا به جا می‌شود که از این مقدار 20 درصد متعلق به استان خوزستان است.

وی افزود: محورهای ترانزیتی و حیاتی استان شامل بندرامام- اهواز، اهواز - اندیمشک و اندیمشک - پل زال است که بیشترین تردد را در استان دارند و صادرات و واردات در سه پایانه مرزی بندر امام، چذابه و شلمچه صورت می‌گیرد.

مرعشی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای ارتقاء ایمنی حمل و نقل انجام شده، گفت: مانور روز بدون حادثه ترافیکی با دو هدف اطلاع رسانی به مردم در نکات ایمنی و اعلام آمادگی عوامل درگیر در تصادف برگزار شد که در این مانور اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و گشت راهداری شرکت کردند.

مرعشی درباره دیگر اقدامات کنترلی و ایمنی در محورهای خوزستان اذعان داشت: 17 دستگاه دوربین نظارت ثابت سرعت سنج در محورهای بندرامام - اهواز، اهواز و اندیمشک از اقداماتی است که در سال جاری صورت گرفته است. علاوه بر این دو دستگاه باسکول هوشمند در جاده‌های مواصلاتی استان نصب شده که توزین وسایل نقلیه سنگین را بدون نیاز به توقف انجام می‌دهند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان متذکر شد: در سال‌جاری ایمن سازی عبور دانش‌آموزان روستایی در جاده‌ها و آموزش نرم افزاری در 56 مدرسه انجام شد.

وی در پایان اذعان داشت: احداث دو پاسگاه پلیس راه در محورهای ایذه - باغملک و مسجدسلیمان- لالی با اعتبار 10 میلیارد ریال از برنامه‌هایی است که در سال جاری به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/2247/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول