اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی

توریست سلامت به عنوان سومین صنعت در جهان مطرح است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: گردشگری سلامت یکی از صنایع مورد تأکید است و امروزه توریسم سلامت به عنوان سومین صنعت در جهان مطرح است.

توریست سلامت به عنوان سومین صنعت در جهان مطرح است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین فروزان‌مهر ظهر امروز در نخستین روز سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی اظهار کرد: گردشگری با تأکید بر حوزه سلامت از صنایع مهم کشور است و زمینه‌ تعامل چند جانبه را با کشورهای اسلامی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: اهمیت صنعت گردشگری به معنای عام مورد توجه دولتمردان قرار دارد و اثراتی که به لحاظ اقتصادی این حوزه و صنعت در سطح دنیا به وجود آورده سبب شده نگاه و رویکرد جدیدی متوجه این صنعت شود.

فروزان‌مهر افزود: هم کشورهای در حال توسعه و هم کشورهای توسعه یافته در گردشگری سلامت دارای محوری اصلی و منابعی مهم هستند و یکی از مهمترین موضوعات در رشد اقتصادی و میزان اشتغال گردشگری سلامت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: صنعت گردشگری سلامت به عنوان یک طرح اقتصادی بسیار مهم مورد تأکید است و این بخش می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال‌زایی را در بخش‌های مختلف کشور فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری سلامت ضریب فزاینده تولید بعد از صنایع غذایی و ساختمان را با رتبه 3 در میان صنایع کشور دارا است و به لحاظ ضریب اشتغال در رتبه 4 قرار دارد.

فروزان‌مهر بیان کرد: حوزه گردشگری می‌تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اهمیت بسزایی داشته باشد و زمینه‌ساز توسعه اشتغالزایی را فراهم کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت‌های بالای ایران در گردشگری تاریخی، فرهنگی ، طبیعی و مذهبی تعامل سازنده‌ای را با کشورهای دیگر به وجود آورده و در گردشگری سلامت نیز می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توان زمینه ارزآوری بیشتری را برای کشور فراهم کرد، گفت: توریسم سلامت به عنوان سومین صنعت در جهان مطرح است.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه ایران به خصوص خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های غنی در حوزه گردشگری سلامت اثرگذار است، خاطر نشان کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در حوزه سلامت و توریسم‌درمانی داشتن نیروهای متخصص در حوزه پزشکی است که بیمارستان رضوی در این حوزه با کمبودی مواجه نیست و تمامی تجهیزات آن متناسب با استاندارد جهانی است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: توریسم سلامت 3 برابر توریسم عادی برای کشور ارزآوری دارد که در همین راستا کارگروهی در استانداری خراسان رضوی در قالب توریسم سلامت شکل گرفته است و می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌ شایسته‌ای در این حوزه در شرق کشور باشد. 65 درصد از تولید ناخالص استان در بحث خدمات است که عمده آن در ارتباط با گردشگران است.

وی با تأکید بر اینکه سالانه 30 میلیون گردشگر به خراسان رضوی وارد می‌شود، گفت: در راستای هدفمندی گردشگری خراسان رضوی باید مراکز درمانی و بیمارستان‌های تخصصی بیشتر با امکانات و تجهیزات استاندارد گسترش یابد تا بتواند جایگاه بالایی را در سطح منطقه به خود اختصاص دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف به خصوص پزشکی زمینه‌ساز خدمات رسانی مطلوبی به کشورهای اسلامی هستند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول