اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

نگاه برنامه‎ریزی به سکونتگاه‎های غیررسمی در دولت‌های گذشته نشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: قبل از دولت آقای احمدی‎نژاد هیچگاه با نگاه برنامه‎ریزی به موضوع سکونتگاه‎های غیررسمی نشده است.

نگاه برنامه‎ریزی به سکونتگاه‎های غیررسمی در دولت‌های گذشته نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هشتمین جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سال 1391 اظهار داشت: با احداث و بهره‎برداری از مسکن مهر در کشور، حاشیه‎نشینی و زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی تا 80 درصد کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: بحث سکونتگاه‎های غیررسمی در حاشیه شهرهای کشور قدمت طولانی دارد و سابقه طرح این موضوع به بیش از 20 سال گذشته باز می‎گردد اما از آنجایی که قبل از دولت آقای احمدی‎نژاد هیچگاه با نگاه برنامه‎ریزی به این موضوع پرداخته نشد تبدیل به یکی از معضلات اجتماعی شد و آسیب‎هایش بروز و ظهور پیدا کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ابراز داشت: خوشبختانه پس از روی کار آمدن دولت احمدی‎نژاد و اجرای طرح مسکن مهر تا حدود زیادی از زندگی و اقامت در این سکونتگاه‎ها کاهش پیدا کرده اما این معضل همچنان مطرح است و برای حل آن همه قوا و سطوح اجرایی در کشور باید با یک اراده جمعی پای کار بیایند و با هدفدار کردن برنامه‎ها و اولویت‎بندی، به حل معضلات این سکونتگاه‎ها بپردازند.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان تصریح کرد: اقدامات فرهنگی در این مناطق می‎تواند حلّال بسیاری از مشکلات مردم باشد که می‎تواند در دو بخش ضرب‎العجلی و مسکّنی و درازمدت و مبنایی انجام شود که در بخش اقدام سریع باید برای زدودن ظواهر آسیب در این مناطق اقدام جدی به عمل آورد.

جمشیدی تأکید کرد: در نخستین گام باید نسبت به راه‎اندازی مراکز مشاوره‎ای، ارائه آموزش‎های لازم به ساکنان این محلات و آموزش مهارت‎های زندگی، فعال کردن مراکز بهداشتی و درمانی و پاکسازی و جمع‎آوری زباله و سایر ظواهر آلودگی در این مناطق توسط شهرداری‎ها و سایر دستگاه‎های استانی اقدام کرد.

وی افزود: فعال‎سازی کانون قرآن و اعزام روحانی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان، فعال‎سازی پایگاه‎های بسیج و ایجاد فضاهای ورزشی ولو با امکانات اولیه توسط متولیان، می‎تواند از اقدامات فرهنگی برجسته‎ای باشد تا حداقل در حوزه فرهنگی و اجتماعی، ظواهر این مناطق انسان را آزرده خاطر نسازد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما تصمیم داریم در حل این معضل اجتماعی خدمات را مبتنی بر برنامه و هدفدار ارائه کنیم و باید با عزم جدی، هم‎افزایی و همکاری در سطح ملی و استانی پای کار بیاییم و در حد توان و بضاعتمان هر آنچه که می‎توانیم انجام دهیم تا بتوانیم این معضل پر آسیب اجتماعی را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول