اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان مطرح کرد

سوء‌استفاده بزهکاران اینترنتی / شبکه‌های اجتماعی در صدر تهدیدها‌

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک در صدر تهدیدهای اینترنتی قرار دارند و مصداق بارز جنگ نرم د شمن هستند.

سوء‌استفاده بزهکاران اینترنتی / شبکه‌های اجتماعی در صدر تهدیدها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، ایرج محمدخانی در نخستین همایش آسیب‌شناسی و پیشگیری از آسیب‌های فضای سایبری این شهرستان فیس‌بوک را در صدر تهدیدهای اینترنتی و مصداق بارز جنگ نرم دشمن دانست.

وی با اشاره به فعالیت پلیس‌های سایبری کشورهای توسعه یافته دنیا و فرایند شکل‌گیری پلیس فتا و اهدافی که از تاسیس این پلیس دنبال می‌شود، توانایی‌های چشمگیر پلیس سایبری کشور در مقابله با جرایم حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات را برای حاضران تشریح کرد.

رئیس پلیس فتای گیلان به اهمیت و حساسیت فضای مجازی از دیدگاه مقام عظمای ولایت پرداخت و خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع در عصر حاضر، معظم‌له فرمان تشکیل شورای عالی اشراف بر فضای مجازی را صادر کردند که در فرازی از فرمایش‌های ایشان آمده است «اگر امور رهبری اجازه می‌داد، خودم مسئولیت این شورا را بر عهده می‌گرفتم».

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک در صدر تهدیدهای اینترنتی هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان تحت تاثیر جاذبه‌های کاذب و اغوا کننده این شبکه‌ها قرار نگیرند و سعی کنند پلیس خود باشند و با رعایت توصیه‌های سایبری از آسیب‌ها و چالش‌های اینگونه شبکه‌ها ایمن بمانند.

محمدخانی افزود: کسانی که با نادیده گرفتن امنیت، به فضای مجازی و رایانه اعتماد پیدا می‌کنند نادانسته مورد سوء‌استفاده بزهکاران اینترنتی قرار می‌گیرند و به لحاظ مادی و معنوی مشکلات غمبار و تلخی را برای خودشان رقم می‌زنند.

وی با پاسخ دادن به برخی از ابهامات و پرسش‌های حاضران، از آنها خواست تا برای ارتقای دانش سایبری و راه‌های پیشگیری از وقوع جرایم حوزه فضای مجازی به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول