اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان و دانشجویان

گفتمان دانشجویی در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: گفتمان و جلسه پرسش و پاسخ با عنوان «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» با حضور کارشناسان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

گفتمان دانشجویی در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، گفتمان و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» امروز و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به عنوان استاد این گفتمان و کارشناسان و جمعی از دانشجویان در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

این گفتمان دانشجویی در یک فضای صمیمی برگزار شد و دانشجویان سئوالات خود را مطرح کرده و در این نشست مشارکت کردند.

هدف از ازدواج، رسیدن به آرامش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران و کارشناس این برنامه با اشاره به تفاوت‌های بیولوژیکی، روانشناسی و فیزیولوژیکی بین دختران و پسران اظهار داشت: تفاوت‌ها می‌تواند سبب رفتارهای مختلفی بین پسران و دختران شود.

آرمین محمودی با بیان این‌که این تفاوت‌ها سبب متمایز شدن دختران و پسران می‌شود، اساس خلقت آدمی را بر همین تفاوت‌ها استوار دانست.

وی گفت: طبیعت بشریت اقتضا می‌کند که این تضادها حاکم باشد تا نسل انسانی دچار انحطاط نشود و به هلاکت نیفتد.

محمودی، آشنایی را به عنوان مقدمه ازدواج عنوان کرد و اظهار داشت: در آغاز آشنایی یک سری تفکرات رؤیایی به‌وجود می‌آید که این تفکرات سبب ایجاد یک تصویرسازی ذهنی و خیالی به شکل شگفت‌انگیزی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران و کارشناس این گفتمان هدف از ازدواج را تولید نسل و رسیدن به آرامش عنوان کرد و بر انتخابی آگاهانه از سوی دختران و پسران تأکید کرد.

محمودی با تأکید بر اشتباه نگرفتن تفاهم با تشابه خاطر نشان کرد: هیجانات، خیالات و رؤیاها سبب به‌وجود آمدن نقاط مشترک در بین دختر و پسر می‌شود و چون پشتوانه تصورات منطقی و علمی ندارد این دو را به هم بسیار نزدیک می‌کند و یک نقطه مشترک ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: تشابه یک حالت شیدایی است که به خاطر رؤیاها همه چیز را زیر پا می‌گذارند اما تفاهم درک خصوصیات بالقوه و فهم خصوصیات فیزیکی و روانشناختی است.

انتهای‌پیام/82001/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول