اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در در دانشگاه‌های آزاد همدان:

دانشگاهیان با حوزویان ارتباط بیشتری داشته باشند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان گفت: دانشگاهیان با ارتباط بیشتر با حوزویان در راستای تقویت دین حرکت و روحانیت را از خود بدانند.

دانشگاهیان با حوزویان ارتباط بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام علی امامی‌فر ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اسدآباد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ثمره مبارزات دیرینه جهان اسلام است، اظهار داشت: علما در نظام جمهوری اسلامی محصول این جریان فرهنگی بزرگ انقلاب اسلامی هستند که موجب احیای دین شدند.

وی اضافه کرد: از جمله علمای دین سید جمال‌الدین اسدآبادی، مرحوم آیت‌الله کاشانی و امام خمینی (ره) هستند که در احیای دین نقش بسزایی داشتند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه امروز همه کفر در برابر اسلام قد علم کرده‌اند، تصریح کرد: این مهم مسئولیت سنگینی را بر دوش مسلمانان به خصوص دانشگاهیان و حوزویان قرار داده که می‌طلبد در انجام وظیفه خود کوشا باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه معنایش آن نیست که در دانشگاه‌ها دروس حوزوی خواند شود، یادآور شد: این دو نهاد مقدس با تقویت مسائل دینی، اخلاقی در حوزه و مسائل علمی، تکنولوژی و تأمین نیازهای مادی در دانشگاه‌ها تلاش کنند.

امامی‌فر با بیان اینکه عزتمندی و کسب موفقیت‌ها توسط ایرانیان در جهان به خاطر کارهای علمی است که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: همان طور که دشمنان خون شهید مفتح را ریختند امروز خون احمدی روشن‌ها را می‌ریزند چرا که دشمنان به خوبی می‌دانند که دانشمندان و اساتیدی برخاسته از همین دانشگاه‌ها هستند.

وی دانشگاهیان و روحانیت را خط مقدم اسلام دانست و افزود: می‌طلبد که امروز با بصیرت ارتباط بین حوزویان و دانشگاهیان اعم از طلاب و دانشجو بیشتر شود و دانشگاهیان، حوزویان را از خود بدانند و با تعامل بیشتر در راستای تقویت دین و انقلاب حرکت کنند.

انتهای پیام/89008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول