اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه نقد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی مطرح شد

تبدیل دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی به پژوهشکده‌ای علمی

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و پژوهشگر گفت: دائرةالمعارف بزرگ اسلامی امروز به یکی از پژوهشکده‌های بزرگ علمی کشور تبدیل شده و آثار گران‌قدری را تقدیم جامعه علمی ایران و جهان کرده است.

تبدیل دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی به پژوهشکده‌ای علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین علیزاده در جلسه نقد و بررسی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (جلد 19) که شامگاه چهارشنبه در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه در اواخر اسفند 1362 شمسی تأسیس شده و ایده اولیه آن نیز از سال‌ها قبل شکل گرفته بود.

وی افزود: دائرةالمعارف بزرگ اسلامی امروز به یکی از پژوهشکده‌های بزرگ علمی کشور تبدیل شده و آثار گران‌قدری را تقدیم جامعه علمی ایران و جهان کرده است.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به انتشار نخستین جلد از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در سال 1367 بیان داشت: تاکنون 19 جلد از این کتاب ارزشمند منتشر شده، اما آنچنان که باید توجه کافی به آن صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: جلسه حاضر به همت انجمن قلم حوزه و خانه کتاب تشکیل شده تا علاوه بر نقد و بررسی جلد نوزدهم دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، موجب معرفی بیشتر این اثر ارزنده شود.

علیزاده با بیان اینکه بخشی از محققان فعال در دائرةالمعارف بزرگ اسلامی از میان بانوان انتخاب شده‌اند، گفت: از جمله چهره‌های بزرگی هم که در این زمینه همکاری داشته‌اند، مرحوم زریاب خویی را می‌توان نام برد که تلاش زیادی برای تکمیل این دانش‌نامه انجام داد.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به ارتباط گسترده دائرةالمعارف بزرگ اسلامی با مجامع علمی دنیا خاطرنشان کرد: ریاست این دائرةالمعارف هم بر عهده شخصی چون سیدکاظم موسوی بجنوردی است که تاکنون خدمات فراوانی به جامعه علمی کشور داشته است.

وی در پایان اذعان داشت: مقاله حافظ در جلد 19 دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، 186 صفحه را به خود اختصاص داده و به نظر می‌رسد حجم آن بسیار زیاد باشد.

انتهای پیام/78004/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول