اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از نهمین تصفیه‌خانه فاضلاب آذربایجان‌شرقی در بستان‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌‌شرقی گفت: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال به اتمام رسیده و به زودی با حضور مقام عالی وزارت نیرو به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

بهره‌برداری از نهمین تصفیه‌خانه فاضلاب آذربایجان‌شرقی در بستان‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به موقعیت جغرافیایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بستان‌آباد اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بستان‌آباد در سه کیلومتری شمال شهر بستان‌آباد و در کنار رودخانه «اوجان‌چای» در زمینی به مساحت حدود 8.5 هکتار احداث شده است.

وی ادامه داد: فاضلاب جمــع‌آوری شــده در انتهای شبکه توسط خط انتقال به تصفیه‌خانه هدایت می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص مشخصات سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بستان‌آباد گفت: سیستم تصفیه فاضلاب بستان‌آباد از نوع سیستم SBR پیشرفته بوده است و با توجه به سابقه اجرای تصفیه‌خانه به روش سیستم SBR در شهر مراغه و عملکرد مناسب این سیستم و براساس مطالعات مهندسی مجدد و مقایسه هزینه‌های اجرایی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب به روش لجن فعال با هوادهی گسترده (روش قدیمی) با روش تصفیه SBR پیشرفته با جریان مداوم فاضلاب ورودی، حداقل 20 درصد در هزینه‌های اجرایی به روش جدید صرفه‌جویی می‌شود.

وی افزود: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد از روش قدیمی (لجن فعال) به روش جدید ( SBR پیشرفته ) تغییر داده شد و در حال حاضر براساس SBR پیشرفته در حال اتمام است.

پوررجب عنوان کرد: با توجه به حذف نیترات و فسفر فاضلاب در این روش، پساب خروجی می‌تواند پس از ورود به رودخانه، مورد استفاده مصارف کشاورزی و آب‌های سطحی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی بیان داشت: تصفیه فاضلاب بستان‌آباد در حال حاضر در یک مدل طراحی شده که جمعیت تحت پوشش مدل اول آن برای 30 هزار نفر طراحی شده است.

پوررجب در ادامه به پیشرفت طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد اشاره کرد و ابراز داشت: تمام عملیات اجرایی اعم از عملیات ساختمانی، نصب تجهیزات مربوطه، عملیات اجرایی کابل‌کشی و راه‌اندازی تجهیزات به اتمام رسیده که به زودی به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

این مسئول به هزینه‌های ریالی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد اشاره کرد و اذعان داشت: کل هزینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد هم در بخش تجهیزات و هم در بخش ابنیه بالغ بر60 میلیارد ریال بوده و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با حضور مقام عالی وزارت نیرو و مقامات استانی به زودی در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پوررجب در پایان خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد، پنجمین تصفیه خانه فاضلاب است که در دوران خدمت دولت نهم و دهم در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 60001/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول