اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه استان سمنان:

حوزه و دانشگاه از طرح مسائل تفرقه‌آمیز خودداری کنند

خبرگزاری فارس: جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تأکید کرد: حوزه و دانشگاه باید از طرح مسائل تفرقه‌آمیز در جامعه خودداری کنند.

حوزه و دانشگاه از طرح مسائل تفرقه‌آمیز خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسحاق هراسانیان پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته پژوهش در جمع پاسداران سپاه استان سمنان در حسینیه ثارالله بیان کرد: تولید علم در جامعه اسلامی نباید به عنوان هدف تلقی شود، بلکه باید از آن به منزله ایستگاهی برای دستیابی به اهداف متعالی استفاده کرد.

وی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه با این ترکیب شکل یافته، مجموعه‌ای است که پرتوهای علم را شناسایی می‌کند و آن را به منصه ظهور می‏رساند.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای زنده و پویا داشته باشیم، باید این دو رکن با یکدیگر تعامل و ارتباط خوبی داشته باشند.

هراسانیان افزود: این دو نهاد علمی، بیش از هر چیز باید به شناخت واقع‌بینانه مسائل خود و طرف مقابل بپردازند و از طرح مسائل تفرقه‌آمیز خودداری کنند.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان به کلیدی بودن نقش پژوهش در رفع نیازهای امروز جامعه اشاره کرد و خواستار عملیاتی شدن امر پژوهش در راستای اهداف سازمانی شد.

هراسانیان بیان کرد: جوانان انقلابی توانسته‌اند با ورود به عرصه علوم هسته‌ای، پزشکی، و موشکی در این علوم سرآمد همگان شوند و راهی را که غربی‌ها در سالیان دراز به آن رسیده‌اند، در مدت زمان کوتاهی با استمداد از آموزه‌های اسلامی طی شده است.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح هستیم و همه امروز برای به زانو درآوردن آن بسیج شده‌اند.

هراسانیان ادامه داد: تا امروز علاوه بر تحریم‌های شدید، به برکت وجود امام خامنه‌ای که تمام دسیسه‌ها، مکر‌ها و حیله‌های دشمن را برای ما آشکار ساخته است، توانسته‌ایم از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر کشور و اجتماعی که بتواند در موضوع علم و ضرورت پژوهش سرمایه‌گذاری کند، این سرمایه گذاری علاوه بر اینکه یک الگوی درست است، سوددهی مطلوب و خوبی را نیز خواهد داشت.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بسیج و سپاه ظرفیت بالایی دارند و باید در موارد مختلف اقتصادی و علمی، فرهنگی و پژوهشی ورود پیدا کنند تا ما شاهد ورود نیروهای انقلابی و متعهد به جرگه آرمان‏های والای نظام در عرصه‏های مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: اگر کشور مقابل فشارهای دشمن مقاومت کند، امکان تکرار چنین چیزهایی دیگر وجود نخواهد داشت؛ بلکه در آینده کشوری که از این برهه عبور کرده، سرعت علمی‌اش افزایش خواهد یافت.

هراسانیان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه واقعیت است، اضافه کرد: ایران اسلامی در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت و ترقی است و ما افق‌های بسیار بلند و نویدبخشی را مقابل خودمان مشاهده می‌کنیم.

جانشین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان فرهنگ بسیج را مبتنی بر بصیرت، شناخت ولایت و مجاهده و تلاش در جهت آن و پیروی از ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام/22492/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول