اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب نثری روشن و روان

دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان در قم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان و نسخه دوم نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی طی مراسمی رونمایی شد.

دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان در قم رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم رونمایی از دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان و نسخه دوم نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی پیش از ظهر امروز با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

نسخه دوم نرم‌افزار دانشنامه مقالات قرآنی دارای 10 هزار مقاله قرآنی بوده که این مقالات در نشریات یا سایت‌ها منتشر شده و یا به همت مرکز فرهنگ و معارف قرآن تدوین شده است.

درخت موضوعات این نرم‌افزار دارای هزار و 400 موضوع مانند علوم قرآن، قرآن‌شناسی، تاریخ قرآن، فهم قرآن، قرائت و تجوید، قرآن‌پژوهی، مباحث کلی علوم قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن است.

امکان جست‌وجو در عنوان مقاله، پدیدآورندگان، منبع مقالات، ذخیره و چاپ مقالات و نصب کامل و سریع نرم‌افزار از جمله امکانات موجود این نرم‌افزار است.

مقالات این نرم‌افزار در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز گردآوری شده و روزانه شش هزار نفر از محققان و پژوهشگران از این مقالات استفاده می‌کنند.

*دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان

جلد نخست دانشنامه قرآن ویژه نوجوانان از دیگر آثاری بود که در این مراسم رونمایی شد و دارای نثر روشن و روان بوده که به کوشش جمعی از پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف قرآن پدید آمده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن پیش‌بینی کرد این دانشنامه در 12 جلد و هزار و 200 مدخل الفبایی تدوین خواهد شد.

جذاب و مفید بودن برای نوجوانان، کلیدی بودن مدخل در میان مفاهیم یا اعلام قرآنی، ایجاد زمینه مناسب برای پاسخ به پرسش‌ها یا شبهه‌هایی که برای نوجوانان مطرح است از جمله معیارهای انتخاب مدخل‌هاست.

در ترجمه ساده، روشن و روان آیات این دانشنامه از ترجمه سیدجلال‌الدین مجتبوی، محمد مهدی فولادوند و سید محمدرضا صفوی بر اساس تفسیر المیزان استفاده شده است.

انتهای پیام/78003‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول