اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

مذاکره با آمریکا در اختیار هیچ مسئولی نیست

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا جزو سیاست کلان نظام و توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود و در اختیار هیچ مسئولی نیست.

مذاکره با آمریکا در اختیار هیچ مسئولی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت: مقامات آمریکایی مدتی است که پیشنهاداتی در راستای مذاکره مستقیم با کشورمان را مطرح می‌کنند که تازگی ندارد و تصمیم‌گیری در این زمینه بستگی به سیاست کلان نظام دارد.

وی افزود: زمانی که آمریکا سیاست چماق و هویج را پیش گرفته و تحریم و فشار خود را روز به روز بر کشور جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید مذاکره امری عاقلانه نیست.

امام جمعه کازرون در ادامه مذاکره با کشوری مانند آمریکا که در این مقطع زمانی در دنیا آبرویی ندارد را کاری بیهوده و عبث خواند و اضافه کرد: اگر هدف آمریکا در پیشنهاد مذاکره به بهانه هسته‌ای بوده به خود زحمت ندهد چراکه کشور ما با کشورهای 1+5 که خود آمریکا نیز جزئی از آن قرار دارد، در حال مذاکره است.

خرسند خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به جای پیشنهاد مذاکره بهتر است در نخستین قدم رفتار قلدرانه خود را با جمهوری اسلامی اصلاح کند و در موضع مساوی به فکر مذاکره باشد.

وی در بخش دیگر سخنانش از چگونگی و نحوه پوشش صدا و سیما در برپایی مراسم شب یلدا انتقاد کرد و گفت: اسلام مخالفتی با برپایی آداب و رسوم کهن ندارد اما تشویق مردم و ایجاد ولع به خرید آجیل و هندوانه و ... در این شرایط زمانی که در وضعیت بد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند کار درستی نیست.

خطیب نماز جمعه کازرون ادامه داد: شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده، بیشتر به همین ریخت و پاش‌های بیهوده و برپایی آداب و رسومی که ریشه‌ای درست ندارد و هزینه بر بوده، تأکید شده است.

خرسند تصریح کرد: اگر بخواهیم برای دل‌شادی مردم پا به سنت دینی و مذهبی بگذاریم و آنها را کم‌رنگ جلوه دهیم درست و منطقی نیست که در این راستا صدا و سیما دقت بیشتری در پوشش خود باید داشته باشد.

وی گفت: در برخی مواقع عید باستانی نوروز با دهه محرم مصادف می‌شود که در چنین مواقعی مردم سنت دینی و مذهبی را اولویت می‌دهند.

امام جمعه کازرون در ادامه سال‌روز ولادت عیسی مسیح را گرامی داشت و این میلاد را به مسیحیان عالم تبریک گفت و از پیروان آن پیامبر خدا خواست از ظلم و ستم و استبداد در دنیا دوری گزینند و همواره مانند آن انبیای الهی دنبال صلح و دوستی باشند.

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم به ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تأکید کرد و از روستائیانی که در مجاورت طبیعت و جنگل قرار دارند خواست که بیشتر مواظب این نعمت خدادادی باشند و از تخریب کردن آن بپرهیزند.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول