اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حیات آقازاده‌های تنبل و کم کار وابسته به پدر است

انتقاد آیت‌الله نعیم‌آبادی از باور و شیوع دروغ پایان دنیا در جامعه اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس در سلسله مباحت اجتماعی خود با بیان اینکه "حیات آقازاده‌های تنبل و کم کار وابسته به پدر است"، به شدت از شیوع و باور دروغ مربوط به پایان دنیا در 21 دسامبر، توسط "جامعه اسلامی" انتقاد کرد.

انتقاد آیت‌الله نعیم‌آبادی از باور و شیوع دروغ پایان دنیا در جامعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته و هفته پیش روی، اظهار داشت: حوزه حمل و نقل و بخش‌های مرتبط با آن امروزه به عنوان نبض اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا باید به فعالان حوزه توجهی بیش از پیش داشته باشیم و به فکر رفع مشکلات آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: رانندگی از جمله شغل‌های سخت به شمار می‌رود و به نوعی این شغل در زمره شغل‌های کلیدی و حیاتی برای جامعه محسوب می‌شود چرا که اگر رانندگان نباشند کالایی نیز جابجا نخواهد شد.

وی افزود: رانندگان به‌ویژه رانندگان شاغل در خطوط بین شهری و بین استانی مشکلات و سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند که در این راستا باید حرف‌ها و مشکلات آنها را شنید.

*مسئولان به رفع مشکلات رانندگان توجه کنند

وی از مسئولان خواست در  راستای رفع مشکلات رانندگان و صنف حمل و  نقلی از خود عمل بیشتری نشان دهند و افزود: اینکه همه بگوییم حل می‌شود دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید به صورت عملی دست به رفع مشکلات و خواسته‌ها زد.

*باور شایعات آخر زمانی در جوامع مسلمان پسندیده نیست

نماینده مردم بندرعباس در  بخش دیگری از سخنان خود را بیان اینکه شایعه پایان دنیا از طرف برخی از جوامع ترسوی غرب ایراد شده است، از دامن زدن به این شایعه در کشور انتقاد کرد و افزود: در اعتقادات شیعه و مسلمانان به دلیل اعتقاد به منجی و امام عصر ، ذکر این شایعات بر خلاف امور اساسی و اعتقادی است.

وی افزود: این درست نیست که افراد در جامعه اسلامی شایعات نادرست و حرف‌های نامربوط را باور و  آن را شیوع دهند.

 

*دنیا پس از استقرار عدل و داد توسط امام زمان پایان می‌یابد

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در  واقع زمانی می‌توان برای دنیا پایانی متصور بود که امام زمان ظهور و جهان را پر از عدل و داد کند و در  غیر این صورت دنیا به پایان نخواهد رسید.

نعیم‌آبادی اضافه کرد: در غرب علی‌رغم تمامی ادعاها مبنی بر آگاه بودن مردم دیده شد، که بسیاری با اجاره خانه‌ها و اماکن امن و یا قایق و کشتی سعی در مصون نگه‌داشتن خود از تحقق احتمالی این شایعات بودند که در ذهن آنها به نوعی به باور تبدیل شده بود.

وی گفت: دنیا باید از این وقایع درس بگیرد و زمانی که الان همه با چشم دیدیم که غربی‌ها دروغگو و متوهم و خیال‌پرداز هستند، دیگر  نباید حتی به اخبار آنها نیز  اعتماد و اعتنا کرد.

*لزوم توجه به رفع مشکلات ایتام/ "حیات‌ آقازاده‌ها وابسته به پدر است"

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدش از  یک مرکز  نگه‌داری ایتام در روزهای گذشته اظهار داشت: این قشر از جامعه از ظرفیت‌های بالقوه نیروی انسانی است که در صورت هدایت و آموزش درست می‌توان از این قشر که از کودکی بر روی پای خود ایستاده است نهایت استفاده را برای توسعه جامعه برد.

به گفته نعیم‌آبادی، "آقازادگان تنبل و کم کار حیاتشان به وجود پدر وابسته و کم کار می‌شوند"، اما یتیمان از آنجایی که بر روی پای خود هستند می‌توانند علاوه بر رفع مشکلات خود به دیگران نیز کمک کنند.

انتهای پیام/88001/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول