اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بالا بردن سطح آگاهی بانوان فرهنگی صورت گرفت

برگزاری همایش «عفاف و حجاب» در چرام

خبرگزاری فارس: به همت آموزش و پرورش چرام همایش «عفاف و حجاب» با حضور 250 نفر از بانوان فرهنگی در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش «عفاف و حجاب» در چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز همایش «عفاف و حجاب» با حضور 250 نفر از بانوان فرهنگی در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این همایش کارشناسان مسائل مذهبی و خانواده به ارائه مباحثی درباره عفاف و حجاب از دیدگاه قرآن پرداختند.

در ادامه این همایش محمدقلی جمالی با بیان این‌که به‌ منظور بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت کارکنان این همایش برگزار شده است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام با طرح و تأکید حجاب به تمام جوانب شخصیت زن و مرد در اجتماع توجه کرده است.

رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به این‌که عفاف و حجاب ویژه خانواده است، عنوان کرد: زیرا اگر عفاف درونی را داشته باشیم و پرده‌های درونی را باور کنیم، پوشش بیرونی را هم با اعتقاد می‌پذیریم.

وی با بیان این‌که نمی‌توانیم بگوییم عفاف و حجاب ویژه خانم‌ها است، گفت: اگر دنیای غرب، زن را با لباس نامناسب در تبلیغات خود معرفی می‌کند، امروز نماد کشور جمهوری اسلامی در میان دیگر کشور‌ها در موضوع زن، حجاب برتر است.

این مسئول عفاف و حجاب را یک موضوع مهم و اساسی در اعتقادات دانست و افزود: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و به‌ویژه جوامع اسلامى مطرح است.

جمالی پوشش اسلامی برای زنان را از ضروریات دین مقدس اسلام ذکر کرد و با بیان این‌که الگو‌گیری یکی از راه‌های سازندگی در مراحل مختلف زندگی است که باید الگوی مناسبی در این زمینه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: زبان الگو، زبان عمل است در نتیجه تأثیری که الگو بر افراد می‌گذارد، بسیار عمیق‌تر و ماندنی‌تر از گفتار است.

رئیس آموزش و پرورش چرام با اشاره به این‌که در مکتب اسلام راستین الگوهای بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: دین مبین اسلام الگوها و شاخص‌های‌ متعالی ‌ارائه داده و انسان‌ها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت کرده است.

انتهای‌پیام/82002/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول