اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراف رئیس محافظان وزیر دارایی عراق به دخالت در حملات تروریستی/جنجال‌‌سازی جدید سران العراقیة

خبرگزاری فارس: دستگیری رئیس محافظان وزیر دارایی عراق و 9 نیروی تحت فرمانش که به دخالت در حملات تروریستی اعتراف کرده‌اند، با واکنش منفی سران العراقیة مواجه شده و آنها برای ایجاد اختلال در روند سیاسی کشور بهانه جدیدی یافته‌اند.

اعتراف رئیس محافظان وزیر دارایی عراق به دخالت در حملات تروریستی/جنجال‌‌سازی جدید سران العراقیة

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «محمد الخالدی» مخبر پارلمان عراق جمعه اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی عراق، 50 تن از محافظان «رافع العیساوی» وزیر دارایی کشور را آزاد کرده‌اند اما هنوز 10 نفر از آنها در بازداشت هستند.

خالدی که خود وابسته به فهرست العراقیة است، افزود که رهبران این فهرست، خواستار آزادی هرچه سریعتر این افراد هستند.

وی گفت: «اسامة النجیفی» رئیس پارلمان عراق عصر دیروز برای بررسی این مسئله و هماهنگ‌ کردن مواضع با رهبران منطقه کردستان، به این منطقه رفت.

«سلمان الجمیلی» رئیس فراکسیون العراقیة نیز اعلام کرد که نمایندگان و وزرای العراقیة، از رهبران این فهرست خواسته‌اند تا درباره روند سیاسی کشور، تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرند.

نیروی امنیتی ویژه عراق پنجشبنه گذشته، منزل وزیر دارایی عراق را در مرکز بغداد مورد تفتیش قرار دادند و مسئول محافظان او را به همراه تعدادی از محافظان دستگیر کرد. وزیر دارایی عراق نیز اعلام کرد که شبه‌نظامیان به مقر وزارتخانه، دفتر و منزلش حمله کرده‌اند و در اقدامی غیرقانونی 150 نفر از محافظانش را دستگیر کرده‌اند.

اما وزارت کشور عراق اعلام کرد که پیشتر به عیساوی اعلام شده بود که برای تعدادی از محافظانش، حکم بازداشت صادر شده است و این دستگیری نیز به دستور شورای عالی قضایی عراق صورت گرفته و تعداد بازداشتی‌ها نیز 10 نفر است نه 150 نفر.

شورای عالی قضایی عراق نیز با تاکید بر اینکه این دستگیری‌ها با استناد به حکم‌های بازداشتی صادر شده صورت گرفته، اعلام کرد که سر محافظ وزیر دارایی عراق دو روز پیش دستگیر شده و به انجام حملات تروریستی با همکاری 9 نفر از محافظان تحت فرمانش، اعتراف کرده است.

از سوی دیگر، «صالح المطلک» یکی دیگر از رهبران العراقیة، طبق معمول، علیه دولت عراق، جنجال به راه انداخت و از اعضای این فهرست خواست، در صورتی که این فهرست از مشارکت در تحقیقات مربوط به این پرونده محروم شود، از پارلمان، دولت و روند سیاسی عراق کناره‌گیری کنند. در همین راستا نیز هزاران نفر از ساکنان استان «الانبار» و سامراء در اعتراض به دستگیری محافظان وزیر دارایی تظاهرات کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول