اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

سالن‌های اداره‌ها به آثار هنری مزین شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: سالن‌های اداره‌ها به آثار هنری فاخر مزین شود.

سالن‌های اداره‌ها به آثار هنری مزین شود

حجت حسنی امروز در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر دستگاه‌ها و نهادها در سالن‌های انتظار و دفاتر خود از تابلوهای خوشنویسی و آثار تجسمی فاخر برای ایجاد احساس معنوی و تلطیف فضا استفاده کنند، به طور غیرمستقیم رونق هنر را نیز رقم زده‌اند.

وی افزود: با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و رعایت صرفه‌جویی نیز می‌توان همایش‌ها و جشنواره‌های ارزشمند را همچنان با قوت برگزار کرد.

حسنی تصریح کرد: از 15 مهرماه فراخوان چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان  آغاز شد و 231 اثر از 100 هنرمند به دبیرخانه رسید.

وی اضافه کرد: پس از نخستین داوری در مرحله نهایی 90 اثر در چهار بخش خوشنویسی، گرافیک، طراحی و نقاشی و کاریکاتور انتخاب شد.

به گفته وی، هنرمندان سنتی نقاشی روی چوب و شیشه، چاپ باتیک، معرق و منبت در بخش غیررقابتی جشنواره حضور پیدا کردند.

حسنی ابراز داشت: در این جشنواره بیش از 10 نفر از صاحبان فن و هنرمندان مطرح این استان و کشور حضور یافتند که اعتباری برای آن محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 231 اثر برای یک جشنواره تخصصی اتفاق بسیار خوبی بود که در اثر همدلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و موسسه فرهنگی هنری شهر راز با سازمان بسیج هنرمندان رخ داد.

حسنی ادامه داد: استان فارس در هنرهای تجسمی پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و با ایجاد ارتباط بین هنرجویان و هنرمندان رشته‌های تجسمی با اساتید دانشگاه سبب رونق این هنرها می‌شود.

به گزارش فارس، 23 نفر برگزیده این جشنواره لوح تقدیر و جوایز خود را در مراسم اختتامیه این جشنواره دریافت کردند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول