اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فوق تخصص اندویورلوژی و لاپاراسکوپی:

واریکوسل، شایعترین علت ناباروری مردان است

خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص اندویورلوژی و لاپاراسکوپی گفت: واریکوسل، شایعترین علت ناباروری در مردان است و به طور متوسط 15 درصد مردان به این بیماری مبتلا هستند.

واریکوسل، شایعترین علت ناباروری مردان است

  به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،  صدراله محرابی افزود: این بیماری غالباً بدون علامت است یا با علایمی مانند درد و تورم سیاهرگها در یکی از دو طرف بدن بروز می‌یابد.

وی با بیان اینکه درد بیمار مبتلا به واریکوسل با فعالیت ورزشی و پیاده روی تشدید می‌شود، ادامه داد: اگر چه تشخیص بیماری با معاینه بالینی ممکن است، اما استفاده از سونوگرافی ساده یا رنگی نیز در تایید تشخیص پزشک، موثر خواهد بود.

این فوق تخصص اندویورلوژی و لاپاراسکوپی، اظهار کرد: در صورت درد آزار دهنده، ناباروری، اختلال رشد بیضه یا تورم پیش از حد، بیمار نیازمند عمل جراحی خواهد بود.

محرابی تصریح کرد: این عمل جراحی، به صورت ایجاد شکاف کوچک در ناحیه کشاله ران با استفاده از جراحی لاپراسکوپی صورت می‌گیرد.

رفع مشکل ناباروری 50 تا 70 درصد مبتلایان به واریکوسل با عمل جراحی

وی با اشاره به شانس بهبود 50 تا 70 درصدی ناباروری بر اثر عمل جراحی واریکوسل، عنوان کرد: در 5 تا 15 درصد موارد، احتمال بازگشت بیماری با عوارض خفیفی مانند تورم و تجمع آب اطراف بیضه وجود دارد.

بر پایه این خبر، واریکوسل، بیماری اشباع شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه است که در 90 درصد موارد، در سمت چپ بیمار ایجاد شده و علت آن، تخلیه خون سیاهرگی بیضه سمت چپ به داخل سیاهرگ کلیه چپ، امکان خمیدگی رگ هنگام  ورود به سیاهرگ کلیه و اختلال در دریچه های دانه کبودی درون آن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول