اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی ممنوع شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: نباید ساخت‌وساز در داخل اراضی کشاورزی صورت گیرد، اما اگر خارج از اراضی کشاورزی است، نباید سخت‌گیری شود.

ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر جلسه اعضای شورای اسلامی این شهرستان شامگاه شنبه با حضور قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: شوراها باید همواره با یکدیگر نشست بگذارند و تبادل‌نظر کنند، چرا که این جلسات باعث قدرتمند شدن شوراها و پیشرفت آن می‌شود.

وی اظهار داشت: توجه به اراضی کشاورزی بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود و نباید ساخت‌وساز در داخل اراضی کشاورزی صورت گیرد، اما اگر خارج از اراضی کشاورزی است، نباید سخت‌گیری شود.

احمدی لاشکی خاطر نشان کرد: همه تلاش‌های خود را برای کمک‌های لازم به شوراها به کار خواهیم گرفت تا بتوانند در راستای خدمت‌رسانی بیشتر عمل کنند.

نظرعلی جعفر صالحی، عضو شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی بخش کجور نیز در این نشست گفت: کجور استعدادهای بسیار زیادی در ابعاد مختلف دارد که با کمی توجه به آن می‌توان آن را شکوفا کرد.

وی افزود: در بحث کشاورزی برای ایجاد اشتغال باید الگوی متناسب با اقلیم منطقه ارائه شود تا بازدهی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی بخش کجور بیان کرد: زمین‌های شیب‌دار در بخش کجور که قابلیت کشاورزی ندارند، باید برای ساخت‌وساز آزاد گذاشته شود تا بخشی از اقتصاد منطقه از این طریق تأمین شود و در ازای آن زمین‌های مسطح مانند دشت کجور را برای کشاورزی حفظ کرده و با جلوگیری از ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی، نسبت به گسترش و توسعه فضاهای کشاورزی و رونق بخشیدن آن اهتمام بیشتری ورزید.

رئیس شورای اسلامی شهر پول کجور نیز در این جلسه اظهار کرد: یک هزار و 610 فقره حکم تخریب ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی صادر شد و کجور اولین جایی بود که این حکم اجرا شد.

علی‌اصغر شیخ‌الاسلامی افزود: وقتی اراضی که قابلیت کشت و زرع ندارند، ساخت و ساز در آن اشکالی ندارد، بنابراین نباید بناهایی که در این‌گونه زمین‌های غیرقابل کشت ساخته شد، تخریب شود.

وی یادآور شد: در گذشته وقتی در کجور روزی 20 کیسه نان پخت می‌شد باز هم کم می‌آمد، اما الان روزی سه کیسه نان پخت می‌شود، زیاد می‌آید و این به آ‌ن علت است که همه مهاجرت کردند و اشتغال پایدار در منطقه کجور وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر پول کجور گفت: تسریع در احداث جاده کجور از نهرودبار خواسته به حق مردم کجور است که خواهان اجرایی شدن آن هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر نوشهر هم گفت: شورای اسلامی شهرستان منابع مالی و انسانی برای گردش کار خود را ندارد.

مهدی توکلی افزود: شوراها نهاد مردمی و از تبلورات آن است و مطالبات مردمی به سمت شوراها می‌آید، اما منابع مالی ندارند و البته این موضوع در نوشهر کمتر است.

نائب رئیس شورای اسلامی مازندران بیان کرد: همه شوراها به دنبال حل مشکلات مردم هستند و همه در سایه اتحاد و همدلی در راستای خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

وی در پایان متذکر شد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم دست شوراها را برای خدمت بیشتر بازتر بگذارند تا اختیار عمل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/86019/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول