اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توانمندسازی معلولان

23 صندوق مالی خرد در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‎های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی چهارمحال و بختیاری از راه اندازی 23 صندوق مالی خرد در شهرستان‌های فارسان و لردگان با هدف توانمندسازی معلولان از طریق مشارکت و کارگروهی خبر داد.

23 صندوق مالی خرد در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نصیری صبح امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری از سوی کمیسیون ماده 26 این استان 48 موفقت اصولی،25 پروانه فعالیت و هفت پروانه تاسیس صادر شده است.

وی با اشاره به صدور مجوزها برای افراد حقیقی و حقوقی افزود: این تعداد موافقت اصولی به‌منظور ایجاد و احداث مهدهای کودک خصوصی، روستا مهدها، موسسات خیریه، مراکز توانبخشی و پیشگیری صادر شده است.

نصیری از ایجاد صندوق‌های مالی خرد در این استان خبر داد و گفت: ایجاد این صندوق‌‎های مالی خرد گام موثری در راستای استقلال معلولان برداشته می‎شود.

معاون مشارکت‎های مردمی، اشتغال و موسسات خیریه بهزیستی چهارمحال و بختیاری توانمندسازی معلولان از طریق مشارکت و کارگروهی را از جمله اهداف تشکیل این صندوق برشمرد و بیان داشت: استقلال معلولان، اجرای پروژه‌های کوچک و تبدیل پس اندازهای غیر مولد روستایی به سرمایه‎های مولد و کارآمد از دیگر اهداف تشکیل این صندوق محسوب می‎شود.

این مسئول با اشاره به راه اندازی 23 صندوق در شهرستان‌های فارسان و لردگان، عنوان کرد: در حال حاضر افزون بر 450 نفر عضو فعال این صندوق‌‎ها هستند.

نصیری با بیان اینکه معلولان همانند افراد عادی از حقوق شهروندی برخوردار هستند، متذکر شد: زیر‌ساخت‌های استفاده معلولان از امکانات موجود در جامعه مانند دیگر افراد باید فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص امکانات موجود در سطح شهر به صورت ویژه برای معلولان، اذعان داشت: افراد عادی بدون مشکلات جسمانی در محیط شهر توانایی استفاده از هر امکاناتی را دارند و شرایط برای استفاده این قشر از جامعه از محیط شهری نیز باید متناسب با نیاز‌های آنها باشد.

انتهای پیام/68003/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول