اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث 2 کمربند سبز حفاظتی در قم

قم از نفوذ باد و گرد و غبار مصون می‌ماند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم از احداث دو کمربند سبز حفاظتی در اطراف شهر قم خبر داد و گفت: با این اقدام شاهد کاهش گرد و غبار در آسمان شهر قم خواهیم بود.

قم از نفوذ باد و گرد و غبار مصون می‌ماند

مهدی اصفهانیان مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از نفوذ بادها و ذرات گرد و غبار اظهار کرد: احداث کمربند سبز حفاظتی بزرگراه امام علی (ع) و اتوبان کاشان از اقدامات انجام شده در توسعه فضای سبز است.

وی با اشاره به موقعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی استان قم گفت: استان قم به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کویر مرکزی ایران از یک سو و اختلاف ارتفاع زیاد از سطح دریا از سوی دیگر دارای اقلیمی گرم و خشک است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: وزش باد‌های مناطق غربی و شمال شرقی بر دما و میزان بارندگی تأثیر بسزایی داشته و موجب خشکی هوا و ایجاد گرد و غبار فراوان در سطح شهر قم می‌شود.

اصفهانیان مقدم گسترش و نگهداری فضای سبز شهری را از اولویت‌های اصلی شهرداری قم دانست و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در نظر دارد با استفاده از تمام امکانات موجود و کارشناسان مجرب، به سوی بهسازی و ایجاد اعتدال و شادابی فضای شهری با استفاده از درختان و گیاهان متناسب با آب و هوای شهر قم گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز، بهبود کمی و کیفی بوستان‌ها و فضای سبز موجود در شهر از دیگر اولویت‌های این سازمان است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: کاشت درخت و گل و گیاه متناسب با اقلیم آب و هوای قم، یکی از راه‌های دستیابی به این مهم است.

اصفهانیان مقدم سرانه فضای سبز در سال 79 را 4.24 متر مربع برای هر نفر عنوان کرد و افزود: میزان سرانه فضای سبز در سال 90 به 14.5 متر مربع و تعداد بوستان‌ها از 40 بوستان در سال 79 به 193 بوستان در سال 90 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان فضای سبز، با توجه به آب و هوای گرمسیری شهر قم کافی نیست، افزود: توسعه شبکه‌های آبیاری پرفشار، استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی، تخصیص اعتبارات کافی به منظور توسعه شبکه و منابع آب خام، تقویت و گسترش فضاهای سبز در معابر، میادین و پیرامون شهر با ایجاد بوستان‌های محلی جنگلی از اقدامات در حال پیگیری و اجرا است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به ایجاد فضای سبز در سال گذشته در تمام مناطق هشت‌گانه به خصوص در مناطق محروم گفت: اهداف پیش روی سازمان، زمانی به حد مطلوب می‌رسد که شهروندان در حفظ و نگهداری و استفاده صحیح از امکانات و اماکن عمومی مانند بوستان‌ها و میادین با سازمان همکاری مطلوبی داشته باشند.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه ایجاد فضای عمومی امن و شاداب در کانون توجه کارشناسان و طراحان شهری قرار دارد ابراز داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا، نوسازی فضای عمومی شهری، ایجاد زیرساخت‌های جدید و تلاش در کاهش آلودگی‌های صوتی و بصری و سایر کنش‌های محیطی است.

وی افزود: توسعه شبکه آب خام، جداسازی کامل آب شرب از شبکه فضای سبز، بهسازی فضاهای جنگلی، اجرای الگوهای مهندسی سبز، استقرار سیستم‌های مدیریت زیست محیطی (ISO/14001) در سطح برخی مناطق هشت‌گانه از دیگر اقدامات در دست اجرای سازمان است.

انتهای پیام/2258/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول