اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال:

ایرانیان خارج‏نشین هم کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان ثبت احوال گفت: با آغاز صدور کارت ملی هوشمند در کشور، ایرانیان خارج‏نشین هم به تدریج می‏توانند این کارت را دریافت کنند.

ایرانیان خارج‏نشین هم کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدابراهیم طریقت ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سند هویتی سردار شهید حسن شوکت‏پور در سمنان در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت یا حضور دارند و نمی‏توانند در استان‏های محل تولد یا اقامت خود در داخل کشور برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند، به تدریج از مزایای این کارت بهره‏مند می‏شوند.

وی تصریح کرد: این افراد در مرحله ویژه‏ای که از طریق سازمان ثبت احوال کشور اعلام خواهد شد، باید در سامانه اینترنتی پیش‏بینی برای این امر در سازمان ثبت احوال کشور ثبت نام کنند.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال اضافه کرد: هم‏وطنان ایرانی مقیم خارج از کشور سپس باید به نمایندگی‏های جمهوری اسلامی و سفارت‏خانه‏های کشورمان در خارج از ایران در زمانی که اعلام می‏شود، مراجعه و دریافت کارت ملی هوشمند خود را پیگیری کنند.

طریقت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر درصد امنیت کارت ملی هوشمند گفت: کارتی که از سوی سازمان ثبت احوال با نام «کارت ملی هوشمند» صادر می‏شود، از نظر امنیتی و اطمینان خاطر دارنده آن، یکی از امن‏ترین کارت‏هایی است که هم‏اکنون در جهانی در دسترس مردم به عنوان یک سند هویتی قرار دارد.

وی ادامه داد: امنیت کارت ملی هوشمند تضمین شده است و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. جنس آن از پلی‏کربنات بوده و نوشته‏های هویتی روی آن نیز از طریق حکاکی لیزری صورت می‏گیرد که بسیار ایمن است.

طریقت اضافه کرد: تراشه‏ای در پشت کارت ملی هوشمند تعبیه شده که دارای ویژگی‏های منحصر به فردی است. اطلاعات درون این تراشه بسیار مهم، با استفاده از نرم‏افزارهای خاصی که تنها در اختیار سازمان ثبت احوال قرار دارد، درج خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال یادآور شد: استفاده از اطلاعاتی که در کارت ملی هوشمند درج می‏شود، تنها با استفاده از کلیدهای ویژه‏ای که برای آن پیش‏بینی شده است، تنها در اختیار صاحب کارت بوده و این یک امتیاز منحصر به فرد به این کارت می‏دهد.

انتهای پیام/22492/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول