اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فارس آمادگی اجرای طرح دندانپزشکی خانواده را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس آمادگی لازم به منظور اجرای طرح دندانپزشکی خانواده را مانند طرح پزشک خانواده دارد.

فارس آمادگی اجرای طرح دندانپزشکی خانواده را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح کلینیک دندانپزشکی موسی‌بن ‌جعفر‌(ع) اظهار داشت: کلینیک دندانپزشکی موسی‌بن جعفر (ع) با تعرفه دولتی در منطقه جنوب شهر ویژه اقشار کم‌درآمد به بهره‌برداری رسیده است.

وی هزینه بالای خدمات دندان در کشور را از مشکلات اساسی بهداشت دهان و دندان و بیماری‌های وابسته دانست و اضافه کرد: پوشش بیمه برای این موضوع ضعیف عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در شیراز در بحث بهداشت دهان و دندان اقدامات ارزشمندی از جمله راه‌اندازی کنگره دندانپزشکی، پارک سلامت دهان، مرکز دندان ویژه معلولان، خانم‌های بی‌سرپرست و ... صورت گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی درمانگاه‌های نادر کاظمی، امام رضا(ع) و اختصاص یک طبقه آن به کلینیک دندان و همچنین احداث کلینیک موسی‌بن جعفر(ع) در راستای ارائه خدمات به مردم و اقشار ضعیف در زمینه کنترل و درمان بیماری دهان و دندان است.

ایمانیه تصریح کرد: استان فارس آمادگی اجرای طرح دندانپزشکی خانواده را مانند طرح پزشک خانواده دارد و در صورت موافقت در این عرصه پیشتاز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراجعه بی‌دلیل مردم به پزشک خانواده گفت: پزشکان از مراجعه بی‌علت و غیرضروری افراد، شکایت دارند بنابراین شهروندان باید مراجعه کمتری به پزشک خانواده داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: امید است با تعیین سقف مراجعه و پرداخت هزینه، مراجعه‌های غیرمنطقی به پزشکان خانواده کاهش یابد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: بیشترین گلایه مردم از مراجعه نکردن مستقیم به پزشک متخصص است که گسترش فرهنگ و تحقق این امر نیازمند گذشت زمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان با اشاره به بحث پرداخت‌ها به پزشکان افزود: 90 درصد پرداخت‌ها به موقع انجام شده است و برای پرداخت پزشکان در آذر‌ماه امسال نیز منتظر استخراج اطلاعات از سامانه هستیم.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول