اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی صورت گرفت

طراحی مدل آموزش بازارمحور آموزش، تولید و فروش

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طراحی مدل آموزش بازارمحور آموزش، تولید و فروش در سال‌جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت.

طراحی مدل آموزش بازارمحور آموزش، تولید و فروش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، کوروش پرند در این خصوص اظهار کرد: مطالعه و طراحی مدل آموزش بازارمحور آموزش، تولید و فروش در سال‌جاری در راستای اجرای سیاست‌های کلی اشتغال، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری مصوب آبان 1390 هیئت وزیران توسط دفتر امور آموزش روستایی این سازمان انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی ماهر و خودباور در تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، همچنین عرصه اقتصاد مقاومتی مؤثر است و دراین راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با قابلیت‌ها و جایگاه قانونی خود اجرای آموزش مبتنی بر تولید و فروش را که باعث ارتقای بهره‌وری فرآیند آموزش مهارتی و ایجاد و توسعه اشتغال پایدار شده را در دستورکار خود قرار داده است.

 پرند خاطرنشان کرد: در این فرآیند آموزشی جدید، آموزش به گونه‌ای صورت می‌گیرد که کارآموزان همزمان با آموزش و بعد از آن اقدام به تولید محصولاتی در قالب کارگاه‌های متمرکز و یا غیرمتمرکز (خوشه‌ای) می‌کنند که قابلیت فروش داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: این آموزش به صورت تخصصی و بین‌رشته‌ای نه تنها مراحل اولیه، بلکه کل فرآیند از ابتدا تا زمان فروش محصول را در برمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: آموزش در این مدل از ابتدای خرید مواد اولیه از بازار تا عرضه محصولات تولید شده، توسط کارآموزان در بازار مصرف ادامه می‌یابد.

پرند ادامه داد: از جمله رشته‌های اجرایی در این مدل می‌توان از رشته‌های تولید ورمی کمپوست، پرورش دام و طیور، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم، تولید نهال، تولید انواع قارچ، صنایع دستی و تولید اسانس‌های گیاهی نام برد.

 وی افزود: مدل آموزش مذکور در 10 استان زنجان، مازندران، گیلان، اردبیل، کردستان، تهران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و البرز به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان یادآور شد: اجرای عدالت آموزشی به ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، همگام شدن با تمهیدات سازمان در وضعیت اقتصاد مقاومتی، افزایش اثربخشی و کارآیی، همچنین ارتقای بهره‌وری آموزش‌های مهارتی، حل معضل بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش بیکاری پنهان، حفظ اشتغال روستاییان و رشد و توسعه مشاغل خانگی، ارائه آموزش مبتنی بر محیط کار و افزایش اعتماد به نفس کارآموزان به دلیل مواجه شدن با محیط واقعی کار و افزایش انگیزه کارآموزان از طریق کسب درآمد در حین آموزش برای آنها از جمله اهداف اجرای این مدل آموزشی است.

انتهای پیام/60001/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول