اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قول مساعد مسئولان استانداری خوزستان؛

روستاییان سد جره خواستار پرداخت مطالباتشان شدند

خبرگزاری فارس: جمع زیادی از روستاییان اطراف سد جره به‌همراه خانواده‌های خود با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار احقاق حق و پرداخت مطالباتشان شدند.

روستاییان سد جره خواستار پرداخت مطالباتشان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این تجمع که ظهر دیروز آغاز شد و حدود 6 ساعت به طول انجامید بیش از 400 نفر از روستاییان اطراف سد جره به‌همراه خانواده‌ها و کودکان خود حضور داشتند.

در این تجمع، معترضان از مسئولان استان خواستند تا با گذشت چهار سال از آبگیری سد جره مطالبات آنان که بابت زمین، خانه و زمین کشاورزی از سازمان آب و برق خوزستان به آن‌ها پرداخت شود.

همچنین تجمع کنندگان اظهار داشتند: با احداث سد جره کل اراضی، چراگاه دامی، منازل مسکونی، باغ‌ها و قبرستان‌های آن‌ها زیر آب رفته و یا در آینده‌ای نزدیک خواهد رفت.

کشاورزان تجمع کننده در مقابل استانداری خوزستان گفتند: با وجود اینکه چهار سال از آبگیری سد جره و بیکاری و آوارگی ما می‌گذرد اما سازمان آب و برق خوزستان تاکنون از پرداخت غرامت، خسارت کشت و بهای عرصه و عیان خانه‌های خودداری کرده است و متأسفانه برخی مسئولان این سازمان مانع از رسیدن کشاورزان به حقوقشان می‌شوند.

در ادامه تجمع برخی از مسئولان استانداری با حضور در میان کشاورزان و روستاییان اطراف سد جره قول مساعد دادند تا مشکل آن‌ها بررسی شود و ظرف دو هفته آینده به مطالبات خود دست یابند. پس از قول مسئولان استانداری معترضان به تجمع خود پایان دادند.

سد خاکی جره، با هسته رسی، تاجی به طول 733 متر و مخزنی به ظرفیت حداکثر 260 میلیون متر مکعب با ظرفیت تخلیه سیلاب حداکثر 5 هزار و 100 متر مکعب در ثانیه است در 35 کیلومتری شمال شرقی رامهرمز در سفر سوم هیئت دولت به استان خوزستان در دی ماه 1388 آبگیری شد.

تأمین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشت رامهرمز به وسعت 22 هزار و 300 هکتار، کنترل سیلاب رودخانه زرد و امکان تولید انرژی برق آبی به میزان 48 گیگاوات ساعت در سال از جمله مزایای سد جره در هنگام آبگیری آن عنوان شده بود و قرار بود به گفته مجریان طرح، با بهره‌برداری کامل این سد، 4 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع جانبی ایجاد شود.

به گزارش فارس، با آبگیری سد جره رامهرمز ساکنان روستاهای رودزرد کلاس مدین یک، رودزرد سادات غربی، رودزرد سادات شرقی، رودزرد سادات علیا، رودزرد کلاس مدین دو، جره، کلگه، رودزرد کلاس مدین سه، رودزردکاید رفیع و دز ملایی که اغلب کشاورز بودند، محل زندگی خود را از دست داده و هم‌اکنون در حاشیه شهرهایی مانند هفتکل، رامهرمز، باغملک و می‌داود به سختی زندگی می‌کنند. این در حالی است که حق و حقوق آن‌ها بابت از بین رفتن زمین‌های زراعی و مسکونی‌شان تاکنون پرداخت نشده است.

پیش از این هم اهالی محدوده سد جره در رامهرمز با امضای طومار و انجام مکاتباتی با وزارت نیرو و دفتر نهاد ریاست جمهوری خواستار پیگیری مطالبات و احقاق حقوق خود شده‌اند اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/72004/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول