اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور مالکی: رئیس تیم محافظان العیساوی به دریافت دستور ترور اعتراف کرد

خبرگزاری فارس: مشاور نخست‌وزیر عراق گفت: رئیس تیم محافظان رافع‌العیساوی وزیر مالی عراق به دریافت دستور مستقیم از وزیر برای اجرای عملیات ترور اعتراف کرد.

مشاور مالکی: رئیس تیم محافظان العیساوی به دریافت دستور ترور اعتراف کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، مریم الریس مشاور نخست وزیر عراق گفت: رئیس تیم محافظان رافع العیساوی وزیر مالی عراق اعتراف کرد که العیساوی به طور مستقیم دستور اجرای عملیات ترور را صادر کرده بود.

مشاور مالکی اظهار داشت: محمود العیساوی رئیس تیم محافظان وزیر مالی عراق در برابر هیئت قضائی اعتراف کرده و گفت که به طور مستقیم دستوراتی را از رافع العیساوی مبنی بر اجرای عملیات ترور دریافت کرده بود.

الریس تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم پیش‌داوری کنیم و این موضوع را به نهاد قضائی واگذار می‌کنیم.

وی افزود: هیاهوی کنونی از سوی برخی طرف‌های سیاسی و نه همه آنان برپا شده است و آنچه امروز رخ داد در واقع ایجاد سر و صدا از  سوی نمایندگان استان الانبار و در راس آنان احمد العلوانی بود تا جایی که العلوانی به گونه‌ای سخن گفت که گویی سیاستمدار نیست.

مشاور نخست وزیر عراق تاکید کرد: سر و صدای طایفه‌ای به نفع هیچ کس نیست بلکه باید به حاکمیت قانون و نهاد قضائی احترام گذاشته شود.

الریس اظهار داشت: هیچ سازشی بر سر خون عراقی‌ها صورت نگرفته و هیچ گونه تلاشی برای حل و فصل این موضوع وجود ندارد و اگر برخی تصور می‌کنند که این موضوع با عذرخواهی قابل حل و فصل است، اشتباه می‌کنند و این مساله پایان نیافته و امکان ندارد که در مورد آن سازش شود.

وی گفت: هیاهو و اختلافات طایفه‌ای به هیچ وجه نمی‌تواند دستگاه قضائی را از انجام وظیفه باز داشته و یا دولت را به سازش بر سر خون عراقی‌ها سوق دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول