اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

امکانات حمل و نقل عمومی برای معلولان در اصفهان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: معلولان آسیب نخاعی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند.

امکانات حمل و نقل عمومی برای معلولان در اصفهان وجود ندارد

فائقه مجد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه حدود شش سال از راه‌اندازی انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان می‌گذرد، اظهار کرد: از اواخر سال 1385 تاکنون این انجمن تمام خدمات حمایت بیماران آسیب نخاعی را در قالب تشکل خصوصی و یک سازمان مردم نهاد به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از فعالیت‌های این انجمن در راستای رسیدگی به مشکلات درمانی بیماران آسیب نخاعی استان است، اضافه کرد: تمام بیماران آسیب نخاعی در داخل و خارج منازل خود نیازمند برخورداری از امکانات مناسب‌سازی هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان تصریح کرد: اما در حال حاضر مناسب‌سازی داخل منازل معلولان آسیب نخاعی برای دسترسی آنها به امکانات مورد نیاز خود در جمهوری اسلامی ایران صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در راستای تصویب قوانین مورد نیاز برای مناسب‌سازی داخل منازل معلولان اقدامات لازم را انجام بدهند، ادامه داد: معلولان آسیب نخاعی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در سطح شهر از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند.

مجد با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات نمادی در راستای مناسب‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده است، تأکید کرد: بیماران آسیب نخاعی تنها به عنوان معلولان به شمار نمی‌روند بلکه ناشنوایان و نابینایان نیز از جمله معلولان موجود در سطح شهر هستند.

وی با اشاره به اینکه شاید این معلولان در شرایط خاصی قادر به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشند، افزود: اما یک معلول آسیب نخاعی بدون وجود امکانات مناسب برای ورود به داخل وسایل حمل و نقل عمومی نمی‌تواند از امکانات حمل و نقل عمومی در شهر استفاده کند.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول