اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل:

330 کانون مساجد در اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از فعالیت 330 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل خبر داد.

330 کانون مساجد در اردبیل فعال است

نادر سقا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون 330 کانون مساجد در اردبیل در حال فعالیت است که تلاش برای تقویت برنامه‌های فرهنگی با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کانون مساجد استان اردبیل از سال 71 با تشکیل پنج کانون در مرکز استان فعالیت خود را آغاز کرده و با تلاش مردم و مسئولان هم‌اکنون تعداد این کانون‌ها به 330 کانون در سطح استان رسیده است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل همچنین از فعالیت دو خانه دیجیتال در شهرستان خلخال خبر داد و یادآور شد: محدودیت اعتبارات از جمله مهم‌ترین مشکلات تجهیز کانون‌های مساجد در استان است.

سقا گفت: مسجد بهترین مکان تجمع مردم در روستاها است و با توجه به اینکه بیش از 20 کانون در شهرستان خلخال در روستاهای پرجمعیت فعال است تقویت برنامه‌های مشارکتی دستگاه‌های مختلف امکان توسعه کانون مساجد در روستاها را فراهم می‌آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از یک هزار و 900 مسجد در سطح استان اردبیل 600 مسجد دارای روحانی مستقر هستند که با تعامل سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه در صدد راه‌اندازی کانون مساجدی هستیم که روحانی مستقر در آنها حضور داشته باشد تا در کنار فعالیت پایگاه‌های مقاومت بسیج، فعالیت کانون مساجد با رویکرد برنامه‌های فرهنگی پرشورتر انجام شود.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیر از نگاه فرهنگی مسئولان شهرستان خلخال، خواستار اختصاص اعتبارات و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد شد و ادامه داد: اعتبارات محدود کانون‌های مساجد اصلی‌ترین مشکل در زمینه فعالیت آنها است.

سقا در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری طرح تلاوت نور، مسابقات فرهنگی و فعالیت‌های کتابخانه‌ای از جمله فعالیت‌های کانون مساجد است.

انتهای پیام/62008/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول