اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه خبر داد

افزایش 93درصدی هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری اتوبوس‌های اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: سن ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان افزایش یافته و هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری اتوبوس‌های اصفهان نیز حدود 93 درصد افزایش یافته است.

افزایش 93درصدی هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری اتوبوس‌های اصفهان

سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به افزایش کرایه اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر لایحه ارائه شده به شورای شهر اصفهان مبنی بر افزایش کرایه اتوبوس‌های اصفهان مورد تصویب شورا قرار گرفته است.

وی لایحه ارائه شده به شورای شهر به این صورت بوده که کرایه اتوبوس‌ها در پنج کیلومتر نخست 150 تومان و در پنج کیلومتر دوم 200 تومان دریافت شود، اضافه کرد: کرایه اتوبوس‌های اصفهان در تمام خطوط افزایش می‌یابد اما شهروندان در خطوط بالای 20 کیلومتر مانند خط 94 و خط صفه-ملک‌شهر باید 300 تومان پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در ابتدای ورود شهروندان اتوبوس‌های این خطوط 300 تومان از کارت بلیت آنها کسر می‌شود، تصریح کرد: برخی از خطوط به صورت موازی با خطوط بالای 20 کیلومتر در سطح شهر فعالیت می‌کنند و شهروندان برای پرداخت هزینه کم‌تر قادر به استفاده از این اتوبوس‌ها برای رسیدن به مقصد خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از خطوط اتوبوس‌رانی تعداد اتوبوس‌های فعال بیشتر از سایر خطوط است، ادامه داد: مناسب بودن نرخ کرایه اتوبوس‌ها برای برخی از افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است که با توجه به این موضوع این افراد از خطوط با نرخ کرایه کم‌تر استفاده می‌کنند.

روحانی در پاسخ به این سؤال که مدتی پیش از سوی برخی از مسئولان شهر اعلام شده بود که تا پایان امسال کرایه اتوبوس‌ها افزایش نمی‌یابد اما دلیل مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش کرایه اتوبوس‌های اصفهان چیست، تأکید کرد: اتوبوس‌رانی نیز اعلام کرده بود که کرایه اتوبوس‌ها تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تمام اعلام‌ها از سوی مسئولان شهری اصفهان مبنی بر عدم افزایش کرایه اتوبوس‌های اصفهان بوده است، افزود: اما به دلیل شرایط تحمیل شده به وضعیت اتوبوس‌رانی اصفهان  چاره‌ای جز ارائه لایحه افزایش کرایه‌ها به شورای شهر نداشتیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ اتوبوس جدیدی به اتوبوس‌رانی اصفهان تحویل داده نشده است، گفت: با توجه به این موضوع سن ناوگان نیز در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری این اتوبوس‌ها نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر در سطح جامعه هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری اتوبوس‌های اصفهان نیز حدود 93 درصد افزایش یافته است.

روحانی ادامه داد: تمام این موارد این ناوگان را مجبور به انجام اقدامات لازم در راستای افزایش کرایه اتوبوس‌های اصفهان کرده است.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول