اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

9 دی زائیده بصیرت و هوشیاری مردم بود/ 9 دی احیاگر عاشورا بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: حادثه عاشورا در تاریخ فراموش نشد و چون فراموش نشد سیه‌دلان سعی کردند تا آثار آن را در نهم دی ماه با حمایت‌های استکبار محو کنند اما با هوشیاری مردم در نطفه خفه شد.

9 دی زائیده بصیرت و هوشیاری مردم بود/ 9 دی احیاگر عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دشتی گفت: هر سال که از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) می‌گذرد در سراسر کشور و حتی در خارج از کشور این مراسم پرشورتر برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده مردمی بودن آن است.

امام جمعه خورموج افزود: اگر شما خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد، این را در صحنه‌های مختلف و در تاریخ اسلام و انقلاب شاهد هستیم و خداوند به عهد خودش وفا کرده است.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر شما شکر دستورات‌ خدا را انجام دهید خدا نعمت‌های شما را زیاد می‌کند.

مصلح به مناسبت نهم دی ماه اشاره کرد و یادآور شد: نهم دی ماه نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است که این روز به نام بصیرت نام‌گذاری شده است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دشتی خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا در تاریخ فراموش نشد و چون فراموش نشد سیه دلان سعی کردند تا آثار آن را در نهم دی ماه با حمایت‌های استکبار محو کنند اما با هوشیاری مردم در نطفه خفه شد.

وی ادامه داد: حرکت عظیم و توفنده ملت ایران در مقابل توطئه اجانب و با همکاری عوامل مزدور داخلی مخصوصا در اهانت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و آقا امام حسین(ع) در روز عاشورا باعث شد مردم خودجوش در خیابان‌ها حضور پیدا کنند و فتنه آنها را در نطفه خفه کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی خاطرنشان کرد: تشابه قیام عاشورائیان نهم دی به عاشورای کربلا این بود که قیام آنها هم به راحتی قابل هضم در تاریخ نیست.

وی گفت: روز نهم دی همه شهرهای کشور در حمایت از ولایت فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری حماسه‌ای بزرگ آفریدند که در تاریخ ثبت شد.

مصلح با بیان اینکه ولایت و وجود امام حسین (ع) یک نعمت الهی است، گفت: از 30 مسجد در شهر خورموج در ایام محرم از 29 روحانی استفاده شد.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی دشتی خاطرنشان کرد: از مجالس برگزاری سوگواری سالار شهیدان که بازدید داشتیم حضور مردم را نسبت به سال‌های قبل پررنگتر دیدیم این علاوه بر آن مجالسی است که در منازل و خیابان برگزار می‌شود.

مصلح اذعان کرد: ایام محرم و صفر حرارتی در دل مومنین است که نه تنها خاموش نمی‌شود بلکه هر سال بر عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: کل مجالس ایام سوگواری امام حسین(ع) در شهرستان دشتی توسط روحانیون اعزامی و بومی اداره می‌شود.

انتهای پیام/66001/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول