اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

وحدت حوزه و دانشگاه شتاب‌بخش پیشرفت علمی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر تعالی جامعه اسلامی است، گفت: این دو نهاد با هم نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف دارند.

وحدت حوزه و دانشگاه شتاب‌بخش پیشرفت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت:‌ ارتباط با خداوند، با تقوا بودن، تسلیم در برابر اراده خداوند، چنگ زدن به ریسمان الهی، به فکر دیگران بودن از راه‌های رسیدن به تعالی است.

وی با اشاره به وحدت دشمنان برای نابودی اسلام اضافه کرد: امروز دشمنان تمام تلاش‌ خود را برای نابودی اسلام و تشیع به کار می‌برند و در این راستا با یکدیگر وحدت دارند، ولی این وحدت چون در راه خدا نبوده و در راستا منافع مادی و انسانی است، محقق نخواهد شد.

امام جمعه بهار دانایی و توانایی را محصول تقوا دانست و خاطرنشان کرد: انسانی که دارای اندیشه، قدرت، آگاهی، فهم و قدرت تشخیص باشد آن فرد انسان با تقوایی است و ائمه معصومان (ع) نمونه‌ای بارز از انسان‌های با تقوا هستند.

وی با اشاره به نقش وحدت حوزه و دانشگاه متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه در حال حاضر در اوج خود قرار دارد و برگزاری چنین جلسات هم‌اندیشی نمایانگر این مسئله است که حوزه و دانشگاه برای وحدت بیشتر در تلاش هستند و اگر این دو نهاد با هم وحدت داشته باشند قوی خواهند بود و قوی بودن این دو نهاد موجب اعتلای نظام انقلاب اسلامی می‌شود.

حاتم‌نیا با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهم‌ترین عنصر پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این دو نهاد در کنار یکدیگر می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف  داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد، گفت: هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی یاری برساند.

امام جمعه بهار هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را شکل‌گیری فرهنگی برای  ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، الگو و مستقل دانست و بیان کرد: بر همین اساس محققان و پژوهشگران با توجه به فرهنگ اسلامی باید نتیجه پژوهش خود را جهت‌دهی کرده و به آن معنا بخشند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و بالنده در راستای تعالی و سعادت جامعه و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول