اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم خبر داد

اصلاح تصفیه‌خانه بیولوژیک پالایشگاه جم

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم از اصلاح تصفیه‌خانه بیولوژیک پالایشگاه جم خبر داد.

اصلاح تصفیه‌خانه بیولوژیک پالایشگاه جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، مرتضی عرب‌زاده ظهر امروز در نشست مسئولان پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه جم با تولید 27 درصد گاز کشور نقش مهمی در تأمین سبد انرژی کشور دارد.

وی ادامه داد: رعایت مسایل زیست‌محیطی در این پالایشگاه اهمیت زیادی دارد و در سال جاری اقدامات مؤثری در این عرصه صورت گرفته است.

مسئول محیط زیست شرکت پالایش گاز فجر جم از اصلاح تصفیه‌خانه بیولوژیک پالایشگاه جم خبر داد و خاطرنشان کرد: اصلاحاتی در راستای حذف آشغال و چربی از فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه بیولوژیک در پالایشگاه فجر جم انجام شده است.

عرب‌زاده تصریح کرد: این اقدام در پی نتایج نمونه‌برداری‌های انجام شده از خروجی تصفیه‌خانه بیولوژیک انجام شده و بسیار ضروری بوده است.

وی در مورد علت انجام این اصلاحات یادآور شد: مشکلاتی در تصفیه‌خانه وجود داشت که منشأ آن فاضلاب ورودی به تصفیه‌خانه بود، به طوری که باعث کاهش کارایی سیستم تصفیه‌خانه شده بود.

این مسئول عنوان کرد: وجود آشغال‌های بزرگ و کوچک بیش از حد متعارف در فاضلاب ورودی و همچنین وجود چربی و روغن زیاد در فاضلاب ورودی باعث به وجود آمدن این مشکلات در تصفیه‌خانه شده بود.

عرب‌زاده افزود: این آشغال‌ها ضمن کاهش کارایی سیستم تصفیه‌خانه گاهی در پمپ‌ها و مسیرها گیر کرده و خسارت‌زا هستند و توجه به حل این مشکل بسیار ضروری بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر با استفاده از چند عدد بشکه و تخلیه روغن‌های استفاده شده درون بشکه‌ها به جای تخلیه در کانال فاضلاب و همچنین قرار دادن صافی‌های مشبک به منظور گرفتن آشغال‌ها پیش از رسیدن به تصفیه‌خانه مشکل به وجود آمده به خوبی حل شده و آنالیز نمونه‌های جدید، حاکی از بهتر شدن نتایج است.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول