اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توهین یکی از اعضای فراکسیون علاوی به شیعیان عراق

کمیته پارلمانی عراق درباره اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای العراقیه تحقیق می‌کند

خبرگزاری فارس: پارلمان عراق با تشکیل یک کمیته، در مورد اظهارات توهین آمیز احمد علوانی از اعضای فراکسیون العراقیه به رهبری ایاد علاوی علیه شیعیان تحقیق می‌کند.

کمیته پارلمانی عراق درباره اظهارات توهین آمیز یکی از اعضای العراقیه تحقیق می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، در پی اظهارات توهین آمیز احمد علوانی از اعضای فراکسیون العراقیه به رهبری ایاد علاوی علیه شیعیان، پارلمان عراق از تشکیل یک کمیته به منظور تحقیق در این خصوص خبر داد.

یک منبع از ائتلاف ملی عراق در این باره گفت: علوانی اخیرا در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای «بغداد» وابسته به حزب اسلامی، شیعیان عراق را به مزدوری ایران متهم و آنان را خوک و بزدل توصیف کرد.

به گفته این منبع عراقی، در پی این اظهارات، یک کمیته پارلمانی تشکیل شده و تحقیق در این باره را برعهده دارد و در صورتی که تحقیقات این کمیته اظهارات علوانی را ثابت کند، بنابر ماده هفتم قانون اساسی، عضویت علوانی در پارلمان لغو شده و به اتهام تهمت و توهین علیه شیعیان، اجازه ورود به آن را نخواهد داشت.

کمیته پارلمانی که در این خصوص تشکیل شده است از هیئت اطلاع رسانی و ارتباطات شبکه بغداد نوار تلویزیونی اظهارات علوانی را تحویل خواهد گرفت تا در مورد اظهارات توهین آمیز وی به شیعیان تحقیق کند.

ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف ملی، باقر جبر الزبیدی رئیس فراکسیون المواطن در پارلمان عراق، خالد العطیه رئیس فراکسیون دولت قانون در پارلمان، سلمان الجمیلی رئیس فراکسیون العراقیه در پارلمان به اضافه احمد المساری و حیدر الملا از اعضای فراکسیون العراقیه عضو  این کمیته هستند.

در این میان، علی العلاق از اعضای ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه علوانی هدایت و رهبری تظاهرات استان الانبار در اعتراض به دستگیری تعدادی از محافظان رافع العیساوی وزیر دارائی عراق را برعهده داشت، وی را به تحریک علیه شیعیان عراق متهم کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول