اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های مهر ماندگار زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: پروژه‌های مهر ماندگار استان زنجان از پیشرفت 60.5 درصدی برخوردار است.

پیشرفت 60 درصدی پروژه‌های مهر ماندگار زنجان

علی‌اکبر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان با در اختیار داشتن 1.37 درصد از جمعیت و مساحت کشور سهم زیادی در تولید کشور دارد، خاطرنشان کرد: استان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان با در اختیار داشتن دانشگاه‌های بزرگ و مهم سهم بسزایی در پیشرفت علمی کشور دارد، تصریح کرد: استان در پیشرفت عمران و آبادی کشور نیز نقش مهمی دارد.

*تعریف 32 پروژه مهر ماندگار در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه در مجموع 32 پروژه مهر ماندگار در استان زنجان تعریف شده است، اضافه کرد: 24 پروژه از طرح‌های مهر ماندگار استان شامل پروژه‌های عمرانی و شش پروژه نیز پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در زمینه اقتصادی است.

کریمی ارزش پروژه‌های عمرانی مهر ماندگار را 15 هزار و 940 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 7 هزار و 500 میلیارد ریال در این پروژ‌ه‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 8 هزار و 300 میلیارد ریال به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی طرح مهر ماندگار استان زنجان مورد نیاز است، ادامه داد: طرح‌های مهر ماندگار استان شامل احداث استادیوم 15 هزار نفری، تکمیل محور سلطانیه، قیدار، کبودر آهنگ، بهسازی نقاط حادثه‌خیز استان، تکمیل بیمارستان ایجرود و ابهر و تکمیل دانشکده دندانپزشکی و ... می‌شود.

*تکمیل شبکه آبیاری سد گلابر زنجان

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تکمیل ساختمان سد تالوار و شبکه آبیاری و زهکشی سد گلابر از دیگر طرح‌های استان زنجان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار است، یادآور شد: شبکه آبیاری و زهکشی سدهای مراش، کینه‌ورس و مشمپا نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های بسیار بزرگی در زمینه آب در استان زنجان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73006/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول