اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور اصفهان:

حماسه 9 دی ریشه در فرهنگ عاشورایی ملت ایران دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان گفت: حماسه 9 دی ریشه در فرهنگ عاشورایی ملت ایران دارد و فتنه‌انگیزان بدانند در صورت تکرار چنین عملکردهایی با واکنشی بسی سخت‌تر از 9 دی روبه‌رو می‌شوند.

حماسه 9 دی ریشه در فرهنگ عاشورایی ملت ایران دارد

مهدی مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نهم دی‌ماه سال 88 که فتنه دشمنان اتفاق افتاد مقرون با حادثه عظیم عاشورای حسینی بود، به همین دلیل ویژگی‌های این واقعه عظیم را به خود گرفت.

وی افزود: امام حسین (ع) با قیام خود فرهنگ ویژه‌ای را به جامعه شیعی تزریق کرد که ایرانیان آن را در وجود خود نهادینه کرده‌اند و آن فرهنگ عدالت‌طلبی و مبارزه با ظلم و فساد است و در این راه مردم ایران با هر کس که در برابر دین و دین‌داران بایستد به مبارزه برمی‌خیزند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه این فرهنگ عاشورایی در قالب مناسک‌های مختلف روحیه عدالت‌طلبی را در افراد پرورش داده است، گفت: عزاداری‌ها، سخنرانی‌ها، تعزیه‌ها و تمام مناسکی که متناسب با فرهنگ‌های مختلف قوم ایران برای عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شود، در دمیدن روحیه ظلم‌ستیزی در ملت ما نقش به سزایی داشته است.

وی ادامه داد: همین روحیه بود که سبب شد مردم ایران تا پای جان در برابر ظلم طاغوت بایستند و تا براندازی حکومت فاسد و ظالم شاهنشاهی از پای ننشینند و زمانی که طاغوت فتنه در سال 88 قد برافراشت با هوشیاری خود در نهم دی آن را سرنگون ساختند.

مستأجران تصریح کرد: تاریخ ملت ایران نشان از آن دارد که هرگاه جریانی هم‌سو با عملکرد یزیدیان ایجاد شده مردم ما که هرساله درس‌های عاشورا را مرور می‌کنند در برابر فرهنگی که با اصل اسلام در تقابل است، می‌ایستند و این همان واقعه‌ای است که در 9 دی رخ داد.

وی اضافه کرد: زمانی که پس از فتنه 88 مردم متوجه شدند که افراد درگیر در این فتنه در برابر مسلمات دینی و نهضت حسینی نیز ایستادگی می‌کنند بیش از این تاب نیاوردند و حادثه و حماسه عظیم 9 دی شکل گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان اظهار کرد: این مبارزه‌ای است که هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد و دشمنان مطمئن باشند مردم ما با مرور هر ساله فرهنگ عاشورا در برابر هر آنچه که در تضاد با این فرهنگ باشد عکس‌العمل نشان می‌دهند و در آینده نیز فتنه‌انگیزان از این امر در امان نخواهند بود.

انتهای پیام/63008/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول