اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

حفظ اشتراکات دینی راهکارهای پیشگیری از اختلافات مذاهب است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: حفظ اشتراکات دینی راهکارهای پیشگیری از تهدیدهایی اختلاف‌افکنانه دشمنان در حوزه فرق و مذاهب است.

حفظ اشتراکات دینی راهکارهای پیشگیری از اختلافات مذاهب است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در کارگاه آموزشی جریان‌شناسی فرق و ادیان در کشور که به همت اداره کل اجتماعی و اداره کل سیاسی انتخابات استانداری گلستان در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد اظهار داشت: امروز آمریکایی‌ها و عوامل آنها بیش از هر زمانی به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و باید در این زمینه هوشیار بود.

وی تصریح کرد: تقویت تعصبات قومی و قبیله‌ای با تبلیغات فراگیر، به منظور ایجاد درگیری به ویژه در مناطقی که شیعه و سنی برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند از توطئه‌های دشمنان اسلام به ویژه آمریکای جنایتکار است که امروز با صرف هزینه‌های زیادی این کار را با هدف مشخصی دنبال می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: تمامی فرقی که در گوشه و کنار کشور و حتی استان گلستان حضور دارند می‌توانند زمینه و ظرفیت به منظور رسیدن دشمن به آمال، اهداف و نیّات شومش باشند و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه عموماً به دنبال جذب این افراد و سوء‌‌استفاده اطلاعاتی از آنها در کشور هستند.

جمشیدی ادامه داد: فرقی مثل بهائیت، وهابیت، نقش بندیه، دراویش، قادریه، مسیحیت تبشیری و ... در نقاط مختلف کشور کما بیش وجود دارند که در جلسات خانگی و حتی با استفاده از روش‌های غیراخلاقی و نامشروع به دنبال عضوگیری و جذب افراد ساده‌لوح هستند که باید در این زمینه افراد، خانواده‌ها و مسئولان آگاهانه عمل کنند و با هوشیاری کامل جلوی سوءاستفاده آنها را بگیرند.

وی با بیان راهکارهای پیشگیری از تهدیدهایی که در حوزه فرق و مذاهب مطرح است حفظ اشتراکات دینی را از عوامل موثر برشمرد و افزود: در حوزه تشیع و تسنن چه اشتراکاتی محکم‌تر از دین مبین اسلام، قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) وجود دارد که بین تمامی برادران شیعه و سنی برابر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان یادآور شد: امروز در استان گلستان اباعبدالله‌الحسین (ع) و قیام عاشورا نیز وجه مشترک بین شیعه و سنی شده و برادران اهل سنت ما در همین ایام محرم در چند نقطه از استان با برپایی هیئت اقدام به عزاداری، دسته‌روی، اطعام‌دهی و سینه‌زنی برای فرزند پیامبر خویش کردند که این جای بسی افتخار دارد که یک مبنا و آموزه دینی مبنای اشتراک تشیع و تسنن می‌شود و بیگانگان نمی‌توانند در چنین فضایی تفرقه ایجاد کنند و ما از یک نقطه مشترک، به عنوان عامل وحدت‌بخشی در استان بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: با چنین فضایی دشمن نمی‌تواند در استان گلستان به دنبال ایجاد تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی باشد اما نباید از توطئه‌های آنها در زمینه فرق غافل شد، زیرا آنها به شدت در این حوزه فعال هستند که باید با استفاده از راهکارهای پیشگیرانه زمینه‌های نفوذ دشمن را، در این حوزه خنثی‌سازی کرد.

جمشیدی توسعه فعالیت‌های بسیج و اشاعه فرهنگ بسیجی، تقویت رسانه‌های وحدت‌بخش، برگزاری جشنواره‌هایی همانند جشنواره اقوام ایران زمین، هوشیاری و جلوگیری از کشیده شدن نزاع‌های روزمره‌گی توسط افراد فرصت‌طلب به نزاع‌های قومی و قبیله‌ای و شناسه‌دار کردن عوامل فتنه‌گر و تفرقه‌برانگیز توسط نیروهای امنیتی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از فعالیت دشمن در این حوزه نام برد.

وی همچنین تقویت فعالیت‌ها و رفتارهای اعتقادی و انقلابی و ارتقا سطح بینش دشمن‌شناسی و راه‌های دشمنی را از دیگر عوامل بازدارنده در حوزه فرق عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌هایمان را به سمتی ببریم که پیام‌رسان و جریان‌ساز باشد و مهمترین پیام فعالیت ما که وحدت، انسجام، یکپارچگی و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است، با ویژگی برجستگی در رفتار و اعمال ما بروز و ظهور داشته باشد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول