اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر تأکید کرد

استفاده از توان سازمان‎های مردم‌نهاد در توسعه صنعت گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: باتوجه به ظرفیت‎هایی که سازمان‎های مردم نهاد در استان بوشهر دارند، می‎توانیم از توان و ظرفیت این سازمان‎ها در توسعه صنعت گردشگری استان بهره ببریم.

استفاده از توان سازمان‎های مردم‌نهاد در توسعه صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سعید آزادشهرکی صبح امروز در نشست مشترک شورای اداری و تسهیلات سفر شهرستان دشتی اظهار داشت: بزرگترین سازمان مردم‌نهاد، بسیج مستضعیفن است که به دست مبارک امام راحل (ره) بنیان گذاشته شد و پایه‎های آن به‌وسیله مقام عظمای ولایت فرزند خلف و صالح امام مستحکم شد.

وی اضافه کرد: هرجا نظام و انقلاب با مشکل مواجه می‎شود بسیج در آنجا حضور پیدا کرده و حل مشکل می‎کند و در عرصه‎های سیاسی و نظامی و بلایای طبیعی نقش آفرینی می‎کند که می‎توان از سیل‎های اخیر یاد کرد زیرا اگر بسیج وارد قضیه سیل نشده بود بی‎شک مشکلات ما بیشتر از اینها بود.

آزادشهرکی اضافه کرد: می‎توانیم از نیروهای بسیج در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی که زحمت نظم و امنیت جامعه را می‎کشند در عرصه‎های گردشگری و راهنمایی گردشگران بهره ببریم.

وی ادامه داد: در این شهرستان سازمان‎های مردم‌نهاد همچون انجمن دوستداران طبیعت، گردشگری و انجمن گردشگران محیط زیست وجود دارند که می‎شود از ظرفیت این سازمان‎ها در راستای خدمت به مردم و مهمانان نوروزی و .. استفاده کرد.

آزادشهرکی تأکید کرد: بحث اسکان مهمانان نوروزی در سطح استان بوشهر را جدی بگیریم و مکان‌یابی‎هایی که می‎شود دارای تمام امکانات رفاهی باشد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اعلام آمار گردشگران در استان را مهم عنوان کرد و یادآور شد: سال‎های گذشته اختلاف نظرهایی بین ستاد شهرستان‎ها و اداره کل پیش می‏آمد به همکاران خود در شهرستان ابلاغ کرده‎ایم که تنها منبع رسمی اعلام آمار در شهرستان‎ها فرماندار است.

آزادشهرکی گفت: هر آماری که از طرف فرمانداران به ما اعلام شود همان را اعلام می‎کنیم که اختلاف‌نظرهای قبلی تکرار نشود.

وی افزود: ستاد دائمی تسهیلات سفر در استان بوشهر کار خود را در سال‌جاری نسبت به سال گذشته سه ماه زودتر شروع کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان بوشهر دروازه ورودی از شمال به استان فارس، از غرب به خوزستان و از شرق به استان هرمزگان است و طولانی‎ترین مرز آبی با خلیج همیشه فارس را دارد.

آزاد شهرکی خاطرنشان کرد: وجود بناها و آثار متعدد فرهنگی، مذهبی و تاریخی بار مسئولیت ما را در اداره کل سنگین کرده است به‌ویژه شهرستان دشتی که مهد علم، ادب، هنر، مفاخر متعدد علمی و فرهنگی، ادبی و حماسی نظیر محمدخان دشتی، خالوحسین دشتی، احمدخان دشتی و سایر بزرگانی که روزی در این آب و خاک زندگی می‎کردند از مفاخر ادبی این مرز و بوم هستند.

آزادشهرکی با بیان این که دشتی دارای جاذبه‎های متعدد گردشگری است، افزود: وجود جاذبه‎های متعدد گردشگری شامل بنه، گنبد نمکی دشتی و سایر جاذبه‎های تاریخی و طبیعی می‎تواند شهرستان دشتی را به قطبی از جاذبه‎های گردشگری استان بوشهر تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: صنعت آینده صنعت توریسم است و نفت روزی به اتمام می‎رسد ولی صنعت توریسم ماندگار است و درآمدزایی برای مردم ایجاد می‎کند.

وی افزود: کشور ترکیه با صنعت توریسم درآمدزایی می‎کند و ما هم می‎توانیم با تکیه بر ارزش‎های دین مقدس اسلام نسبت به تعریف محورهای گردشگری اقدام کنیم.

آزادشهرکی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از توریست‎ها به جای این که بروند پولشان را در کشورهای غیرمسلمان هزینه کنند، تمایل دارند که این هزینه را در کشور ایران انجام دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم با این پتانسیلی که در شهرستان دشتی وجود دارد با همت مسئولین شهرستان، حمایت مدیران استانی و مرکزنشینان بتوانیم از این ظرفیت‎ها به نفع شایسته استفاده کنیم.

انتهای پیام/66001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول