اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر نور عنوان شد

معتاد شیشه ماهانه 600 هزار تومان خرج به خانوار اضافه می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مصرف‌کننده شیشه باید ماهانه حداقل مبلغ 600 هزار تومان بابت بهای خرید این ماده مخدر بپردازد.

معتاد شیشه ماهانه 600 هزار تومان خرج به خانوار اضافه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور سید مصطفی حسینی مدیر آموزش و پرورش نور ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور بیان داشت: آموزش فرزندان و خانواده‌ها در پیشگیری از انواع بزه از جمله اعتیاد موثر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش نور اظهار داشت: همیشه هزینه درمان به مراتب بیشتر از پیشگیری است، بنابراین پیشنهاد می‌شود اعتبارات سرگردان آموزش یکجا متمرکز و در امر پیشگیری هزینه شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش چمستان نیز گزارشی از اقدامات فرهنگی اداره متبوع خود ارائه کرد و ابراز داشت: تهیه تراکت، بروشور، برگزاری کلاس‌های آموزشی، نمایش فیلم وسی.دی و... از اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه بوده است.

علی پیش سرائیان تصریح کرد: در درس پرورشی یکی از مهارت‌های زندگی که آموزش داده می‌شود، تمرین توان نه گفتن است که دانش‌آموز بتواند و مهارت آن را داشته باشد در برابر تعارف‌های غیرمنطقی و غیرمتعارف نه بگوید.

وی همچنین از برگزاری کلاس‌های هسته مشاوره و آموزش خانواده با استفاده از کارشناسان نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان خبر داد.

علی محمدی جانشین اداره اطلاعات شهرستان نور نیز در این جلسه خواستار شناسایی دانش‌آموزان معتاد و در معرض خطر و برنامه‌ریزی، پیشگیری و رهایی معتادان احتمالی شد.

مدیر مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی نور نیز در گزارشی عملکرد 9 ماهه این نیرو در امر مبارزه با مواد مخدر را ارائه کرد و افزود: در 9 ماهه امسال در مجموع 21 کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله یک کیلو و 200 گرم شیشه، هشت کیلو حشیش، 9 کیلو و 500 گرم تریاک و بقیه سایر مواد از 205 فروشنده توسط عوامل نیروی انتظامی نور کشف شد.

میثم نیک پور ابراز داشت: در این رابطه 275 نفر دستگیر و به همراه مواد مکشوفه با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شهرستان شدند.

وی از اجرای دو مرحله پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در این دو مرحله 18 نقطه آلوده شهرستان پاکسازی شد.

مدیر مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی نور به کاهش میزان مصرف مواد مخدر در شهرستان نور اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل کاهش مصرف توجه به عوارض ناشی از مصرف شیشه است و علت دیگر کاهش مصرف کاهش مواد و افزایش قیمت آنها است که به‌عنوان مثال یک مصرف‌کننده شیشه باید ماهانه حداقل مبلغ 600 هزار تومان بابت بهای خرید این ماده مخدر بپردازد.

انتهای پیام/86023/ب/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول