اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار کنگره شهدای استان قزوین:

جوانان به دنبال الگوی شهادت هستند / مسئولان هرچه دارند از شهداست

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین گفت: مسئولان نظام جوانان را با شهدا آشنا کنند تا شناخت، درک و معرفتشان به آنان ارتقا یابد.

جوانان به دنبال الگوی شهادت هستند / مسئولان هرچه دارند از شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین صلح‌جو امروز در نشست تخصصی ویژه مسئولان کمیته و تیم‌های جمع‌آوری آثار شهدای قزوین که در سالن اجتماعات امامزاده حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه باید با اجرای روش‌های مختلف، شهدای قزوین را به خوبی به جوانان و نوجوانان معرفی کرد، اظهار داشت: با تحقق این امر می‌توان درک، شناخت و معرفت آنان را به شهدای انقلاب اسلامی ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه در جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قزوین همت می‌کنند، ابراز کرد: مسئولان هر دستگاه‌ اجرایی نیز برای تحقق این هدف باید به این نهاد کمک کنند تا بتوان این آثار را به نحو مطلوبی جمع‌آوری کرد.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین با بیان اینکه مسئولان به برکت و عظمت خون شهدا در هر دستگاه اجرایی مسئولیت به عهده گرفتند، اذعان کرد: آنان باید در جمع‌آوری آثار، اسناد شهدا همت کنند تا بتوان شهدای قزوینی را به عنوان الگو به جوانان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدا، رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس از شهدای کربلا الگو گرفتند تا با حضور در جنگ تحمیلی در برابر ظلم و ستم دشمنان اسلام شجاعانه بایستند، ابراز کرد: مسئولان نظام برای معرفی شهدا به عنوان الگوهای شاخص به جوانان و نوجوانان تلاش کنند تا بتوان الگوهای مناسب را در جامعه معرفی کرد.

این مسئول با بیان اینکه برخی جوانان پیراهن‌هایی با عکس شهدا از جمله شهید همت، سرلشگر بابایی، حسن‌پور و آوینی را بر تن می‌کنند و آنان را به عنوان الگویشان به دیگران معرفی می‌کنند، تصریح کرد: جوانان به دنبال الگوهای مناسب اسلامی هستند که باید با معرفی شهدای 8 سال دفاع مقدس این الگوهای شاخص را به آنان معرفی کرد تا بتوانند راحت‌تر از آنان الگوبرداری کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای استان قزوین در هر شهرستان کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قزوین را تشکیل داده است، یادآور شد: این کمیته‌ها در حوزه‌های مقاومت بسیج مسئول جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای قزوین انتخاب کرده‌اند تا در تحقق این هدف تلاش کنند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین خاطرنشان کرد: دفترچه‌هایی با عنوان «هم‌نفس با شهیدان» برای یک شهید از ولادت تا شهدا نوشته شده که افراد جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا می‌توانند اخبار، اطلاعات و خاطرات شهدای قزوینی را از فامیل‌های نسبی، دوستان، همرزمان، همکلاسی و هم‌محلی‌ شهید مربوطه جمع‌آوری و در این دفترچه بنویسند.

این مسئول با اشاره به اینکه دفترچه‌ها، آثار و اسناد شهدای قزوین به مخزن آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین منتقل، ذخیره‌سازی، نام‌گذاری و فایل‌گذاری می‌شوند، متذکر شد: مسئولان مربوطه و نویسندگان در واحد تدوین و پژوهش می‌توانند از این آثار برای نوشتن کتاب استفاده کنند.

دبیر کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد کنگره شهدای استان قزوین ادامه داد: با نوشتن کتاب براساس آثار و اسناد شهدای قزوین می‌توان آن را چاپ، توزیع و در اختیار جوانان، نوجوانان و نسل‌های آینده قرار داد تا آنان بیشتر با شهدا آشنا شوند.

انتهای پیام/77009/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول