اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

2 هزار و 200 میلیارد تومان طرح در خوزستان آماده افتتاح است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی در خوزستان آماده افتتاح است.

2 هزار و 200 میلیارد تومان طرح در خوزستان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از شمال خوزستان، سیدجعفر حجازی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح‌های مجتمع کشت و صنعت دهخدا با حضور رئیس جمهور و مسئولان خوزستان اظهار داشت: 5 طرح مهم توسعه نیشکر در جهت تکمیل زنجیره تولید در بخش صنایع میانی نقش کلیدی دارند.

وی ضمن یادآوری حماسه مردم خوزستانی در میزبانی 10 روزه ضریح امام حسین(ع) و گذر آن از 8 شهرستان افزود: این عشق وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.

استاندار خوزستان بیان داشت: بهمن‌ماه 89، رئیس‌جمهور در سفر به خوزستان و حضور در پتروشیمی بر تقویت صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی در استان تأکید کرد.

حجازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 23 طرح از طرح‌های میانی بخش پتروشیمی در حال اجر و 25 طرح دیگر در مرحله کارشناسی بانک قرار دارند، عنوان کرد: خوزستان 105 طرح را برای تأمین اعتبار به صندوق توسعه ملی معرفی کرده که 16 طرح در حال اجراست.

وی با تأکید بر اینکه جاذبه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به تأمین زیرساخت‌های لازم در خوزستان بالا رفته، گفت: باگاس یکی از ضایعات گیاه نیشکر است که می‌توان آن را به کاغذ تبدیل کرد و می‌توان از این مزیت و وجود باگاس در خوزستان استفاده کرد و از آن در کارخانه‌های کاغذسازی بهره‌مند شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: طرح‌های زیادی تا پایان دولت در استان خوزستان آماده افتتاح است که از جمله آنها می‌توان به 4 بیمارستان، پروژه‌های آبرسانی و صنایع پتروشیمی اشاره کرد.

حجازی اضافه کرد: همچنین 69 طرح با عنوان مهر ماندگار با اعتبار 16 هزار میلیارد تومان آماده بهر‌ه‌برداری است.

*بومی شدن صنعت تولید شکر در کشور 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه این مراسم از بومی شدن صنعت تولید شکر در کشور به دست جوانان این مرز و بوم خبر داد.

نسیم صادقی افزود: در راه‌اندازی این کارخانه از دانش مهندسان خارجی کمکی گرفته نشده و تماماً از دانش و ظرفیت مهندسان داخلی استفاده شده است.

وی یادآور شد: این طرح با 3 ویژگی دور زدن تحریم، بهره‌گیری از منابع مالی شرکت و سرعت بالا اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی متذکر شد: سالانه 14 هزار هکتار از اراضی استان به زمین‌های زیرپوشش نیشکر اضافه و علاوه بر آن، هر ساله 14 هزار هکتار اراضی آیش می‌شود و در مجموع پتانسیل 28 هزار هکتاری در شرکت توسعه نیشکر برای توسعه کشت محصولات دیگر فراهم می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: در مجموع با زمین‌های موجود میزان کل زمین‌های نیشکر در خوزستان به 100 هزار هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/72007/ذ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول