اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره‌کل زندان‌های استان قم:

تفاهم‌نامه حمایت از خانواده زندانیان باید میان ادارات امضا شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم خواستار امضای تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های اداری استان قم در زمینه ارائه خدمات به خانواده زندانیان شد.

تفاهم‌نامه حمایت از خانواده زندانیان باید میان ادارات امضا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین قاسم صفایی امروز در نخستین نشست بررسی راهکار‌های نوین خدمات‌رسانی ویژه خانواده‌های زندانیان با بیان اینکه باید در زمینه حمایت از خانواده زندانیان به دو موضوع توجه کرد، اظهار داشت: بحث نخست نوع نگرش به خانواده‌ها است و واقعاً شاید این شبهه در ذهن ایجاد شود که کمک به این افراد آیا جزو وظیفه انسانی ما است؟

وی ادامه داد: برای مثال شخصی که از یک بیماری مزمن برخوردار است، سریع قرنطینه می‌شود که دیگران را بیمار نکند، خانواده زندانی هم آبستن خیلی از جرم‌ها، جرایم و ناهنجاری‌ها است.

* لزوم شناسایی خدمات دستگاه‌های مختلف برای کمک به خانواده زندانیان

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره‌کل زندان‌های استان قم با اشاره به وجود برخی موازی‌کاری‌ها خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که تمام دستگاه‌هایی که به خانواده زندانیان خدمات ارائه می‌دهند، شناسایی شوند تا از ظرفیت تمام دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بهره ببریم.

صفایی تصریح کرد: در ابتدا باید توانایی‌ها و خدمات دستگاه‌‌ها را شناسایی کنیم و سپس تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضا برسانیم و در جلسات نباید به مسائل و موارد خاص پرداخته شود، بلکه باید مسائل کلی را مطرح کرده و نسبت به ارائه راهکار اهتمام داشت.

* برای جرم افراد نباید خانواده را مجازات کرد

وی اضافه کرد: وقتی تفاهم‌نامه امضا شود، دیگر لزومی ندارد که مدیران دستگاه‌ها به همه موارد ورود مستقیم داشته باشند؛ به وسیله این تفاهم‌نامه امور پیگیری شده و مسائل حل و فصل می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی، تربیتی و قضایی اداره‌کل زندان‌های استان قم در پایان بیان داشت: انجمن حمایت از زندانیان باید در ارتباط با شناسایی افراد مستحق بیشتر تلاش کند؛ نباید خانواده‌ کسی که به زندان رفته را مجازات کرد، ما باید به خانواده زندانی رسیدگی کنیم تا خانواده‌ها مثل سرپرستش مجرم نشود.

انتهای پیام/2258/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول