اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعالان قرآنی استان

سومین کرسی تلاوت قرآن کشور در کردستان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همگام با طرح توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و با حضور اعضای مجمع قرآنیان کردستان، سومین کرسی دائمی تلاوت قرآن کریم کشور در استان فعالیت خود را آغاز کرد.

سومین کرسی تلاوت قرآن کشور در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مشاور قرآنی نماینده ولی فقیه در استان  سه‌شنبه شب در مراسم آغاز به کار کرسی تلاوت قرآن کریم در سنندج، اظهار کرد: ارادت ویژه مردم کردستان به مبانی دینی و اعتقادی و باور عمیق دینی مردمان این خطه از میهن اسلامی به آموزه‌های قرآنی همواره این استان را به عنوان یکی از قطب‌های قرآنی کشور مطرح کرده است.

محمد طالبی افزود: در راستای حفظ و ارتقای این جایگاه والا و انسجام‌بخشی هرچه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاهای مختلف کردستان، طرح برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم زیر نظر شورای عالی فعالیت‌های قرآنی کشور در استان اجرایی شده‌ است.

مشاور قرآنی نماینده ولی فقیه در این استان تصریح کرد:  کردستان جزو معدود استان‌هایی است که این طرح عظیم قرآنی در آن اجرایی شده و بدون شک این مهم نشان از توجه ویژه مسئولان عالی قرآن کشور نسبت به حمایت از فعالان قرآنی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان فرهنگی است.

طالبی اظهار کرد: در این طرح عظیم قرآنی به صورت ماهانه و با حضور قاریان برجسته ملی و بین‌المللی و همچنین گروه‌های هم‌خوانی، کرسی تلاوت قرآن کریم برگزار شده و سعی می‌شود این مهم در تمامی شهرستان‌های کردستان به صورت چرخشی برگزار شود.

وی افزود: مجمع قرآنیان استان کردستان مسئول اجرایی این کرسی تلاوت بوده و امید است همه دستگاه‌های متولی امور قرآنی در استان نیز با تمام توان برای تقویت فعالیت‌های این کرسی تلاش داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این مراسم به بخشی از فعالیت‌های قرآنی این دستگاه خدمت‌رسان اشاره کرد و افزود: طی یک و نیم سال اخیر، شهرداری سنندج اقدام به برگزاری مراسم و محافل ماهانه تلاوت قرآن کریم در سطح مساجد این شهر کرده ‌است.

مهدی حسام‌شریعتی افزود: علاوه بر محافل انس با قرآن و به دلیل حضور گسترده مردم در مناطق مختلف شهر سنندج، خوشبختانه با حضور علما و روحانیون و اساتید برجسته علوم دینی استان نیز مباحثی در خصوص اخلاق و معارف اسلامی و نشر مبانی قرآنی در سطح مساجد شهر برگزار شده و این مهم با انسجام هرچه بیشتر ادامه دارد.

وی در پایان از آمادگی کامل شهرداری سنندج برای عملیاتی کردن اهداف طرح بزرگ کرسی تلاوت قرآن کریم در استان خبر داد و افزود: با بسیج همه امکانات و نیروها آمادگی کامل داریم تا این طرح فرهنگی و عقیدتی در استان و به ویژه شهر سنندج اجرایی شود.

انتهای پیام/79006/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول