اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

میوه‌های ارگانیک در قزوین تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میوه‌های ارگانیک در قزوین تولید می‌شود.

میوه‌های ارگانیک در قزوین تولید می‌شود

مسعود ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین این استان پایلوت تولید میوه‌های ارگانیک نام‌گذاری شده، اظهار داشت: مسئولان مربوط این نهاد برای افزایش تولید این محصولات تلاش می‌کنند تا بتوانند گامی در تولید محصولات کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست در این استان بردارند.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن محیط پایدار در کشاورزی، حفظ محیط زیست و افزایش سلامتی از مهم‌ترین اهداف تولید میوه‌های ارگانیک است، گفت: با تحقق این هدف کشاورزان و تولیدکنندگان از مزرعه برای تولید محصولات کشاورزی به طور مداوم استفاده می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: کشاورزان به دلیل استفاده از کود و سم شیمیایی موجب تغییراتی در محیط کشت مزرعه می‌شوند و ممکن است در آینده در تولید محصولات کشاورزی دچار مشکلات شوند.

این مسئول ادامه داد: با عدم کشت مناسب و استفاده بی‌رویه از سم و کود شیمیایی در مزرعه به مرور زمان این مزرعه به زمین غیر قابل کشت تبدیل می‌شود و در آینده نمی‌توان محصولی را در آن کشت کرد.

ربانی یادآور شد: در تولید میوه‌های ارگانیک به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و همین امر موجب پایداری محیط کشاورزی می‌شود و همچنین با تحقق این هدف نسل‌های آینده نیز به راحتی می‌توانند محصولات خود را در مزرعه کشت و برداشت کنند.

وی با بیان اینکه تولید مواد غذایی سالم از دیگر اهداف تولید میوه‌های ارگانیک است، گفت: به دلیل استفاده نکردن کود و سم شیمیایی در تولید این محصولات کشاورزی امنیت و سلامت این میوه‌ها نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند تا محیط‌های کشاورزی را به محیط پایداری کشت محصولات تبدیل کنند تا نسل‌های آینده نیز به راحتی بتوانند در این مزرعه‌ها کشت و برداشت کنند.

انتهای پیام/77009/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول