اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی تا 15 دی‌ماه فرصت دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مهلت بیمه محصولات کشاورزی در بخش زراعی تا پانزدهم و بخش باغی تا آخر دی‌ماه جاری تمدید شده است.

کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی تا 15 دی‌ماه فرصت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانیفام صبح امروز در حاشیه جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان، با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه سال‌جاری از 483 هزار و 748 هکتار سطح زیرکشت اراضی زراعی پاییزه استان 260 هزار هکتار زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، اظهار کرد: انتظار می‌رود بهره‌برداران در مهلت باقی مانده به کارگزاران مستقر در شرکت‌های خدمات بیمه‌ای شهرستان‌ها مراجعه کرده و نسبت به بیمه کردن محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت سریع در روند دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و با کاهش ریسک تولید، توان بهره‌برداران در مقابله با حوادث طبیعی و غیر مترقبه افزایش می‌یابد، افزود: کشاورزی فعالیتی سرشار از مخاطرات است که در آن انواع مخاطرات طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و عمدی دست به دست هم داده و مجموعه شکننده و آسیب‌پذیری را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است.

ایرانی‌فام با تاکید بر اینکه بالا بردن دانش و اطلاعات بیمه‌گذاران کشاورزی در ارتباط با شرایط و دستورالعمل‌های اجرایی بیمه، تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی و ترویج بیمه کشاورزی در سطح شهرستان‌ها و روستاها برای اشاعه فرهنگ بیمه کشاورزی را ضروری می‌سازد، گفت: انجام به موقع تعهدات صندوق بیمه خواهد توانست مدیران اجرایی بخش کشاورزی را در تحقق اهداف تعریفی یاری کرده و راه عبور از مشکلات و موانع حرکت به سوی کشاورزی پایدار را کاهش دهد.

معاون فنی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نیز گفت: از 570 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استان، تا آخر آذرماه 59 درصد محصولات زراعی و 40 درصد محصولات باغی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

محمد مکاری افزود: در سال زراعی 91- 90، 132 هزار و 922 نفر از بهره‌برداران نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کرده بودند، افزود: از این تعداد، 107 هزار و 721 نفر خسارت دیده و غرامت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/60001‌/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول