اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

رشد 93 درصدی باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درصد باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان زنجان به 93 درصد رسیده است.

رشد 93 درصدی باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در زنجان

غفار سرداری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فعالیت‏‎های نهضت سوادآموزی سبب رشد درصد باسوادی در استان زنجان شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‎های آموزشی سوادآموزی شامل دوره‎های سوادآموزی، انتقال و دوره تحکیم سواد می‏شود، خاطرنشان کرد: در دوره سوادآموزی افراد بزرگسال به حداقل سواد دست پیدا می‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در دوره انتقال، فرصت ادامه تحصیل برای افرادی که دوره سوادآموزی را سپری کرده‏اند، فراهم می‏شود، تصریح کرد: افرادی که فاقد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در نظام آموزش و پرورش باشند نیز در این دوره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره تحکیم فرصتی برای استمرار آموخته‎ها و پایداری و کاربرد آن را برای افرادی که دوره سوادآموزی را گذرانده اما تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می‏کند، اضافه کرد: افرادی که مدرک تحصیلی دوره سوادآموزی را داشته باشند در این دوره شرکت می‌کنند.

*تحقق ریشه‏کنی بی‌سوادی در گرو همکاری همه است

سرداری با اشاره به فرا رسیدن هفته نهضت سوادآموزی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه ریشه‏کنی بی‌سوادی همکاری و مشارکت همه مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ایجاد تغییر در ساختار آموزشی، بسیج نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز کلاس‏های سوادآموزی، اصلاح محتوای آموزشی با توجه به نیاز مخاطبان، انعطاف در روش‏های تدریس و واگذاری بخشی از فعالیت‎های سوادآموزی به بخش غیر دولتی را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به منظور تحقق اهداف خود برشمرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار را عنوان روز نخست هفته سوادآموزی دانست و یادآور شد: سوادآموزی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده عنوان روز دوم این هفته و سوادآموزی و ترویج فرهنگ قناعت، تولید و اقتصاد مقاومتی عنوان روز سوم آن به شمار می‏رود.

وی سوادآموزی و تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی را عنوان روز چهارم هفته سوادآموزی اعلام کرد و افزود: سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‏های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری عنوان روز پنجم، سوادآموزی و رسانه عنوان روز ششم و سوادآموزی، خانواده، ورزش و تندرستی عنوان روز هفتم هفته سوادآموزی محسوب می‏شود.

انتهای پیام/73006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول