اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کردستان:

طول عمر 25 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق کمتر از یک سال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: طول عمر 25 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق در این استان کمتر از یک سال است.

طول عمر 25 درصد ازدواج‌های منجر به طلاق کمتر از یک سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، عبدالله خسروی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی قروه با اعلام این خبر اظهار داشت: شناخت ناکافی و انتخاب نامناسب مهم‌ترین عوامل این معضل اجتماعی است.

وی با اشاره به نگهداری 3 میلیون و 300 هزار برگ سند در آرشیو الکترونیکی ثبت احوال کردستان، گفت: در راستای توسعه خدمات ثبت وقایع حیاتی، مجوز راه‌اندازی نمایندگی در 4 بخش چهاردولی، دلبران و سریش آباد از توابع قروه و بخش چنگ الماس در بیجار صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان همچنین از به کارگیری دفاتر پیشخوان دولت در مناطق شهری و دفاتر آی‌سی‌تی روستایی برای صدور شناسنامه خبر داد و افزود: براساس تفاهم به عمل آمده با اداره پست، این دفاتر مراکزی برای توسعه خدمات ثبت احوال می‌شوند.

به گفته خسروی‌زاده، به منظور تقویت جایگاه فرهنگی ثبت احوال، واحد مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی در این اداره راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری نام‌های محمد، آرسام، آرتین، ماهان، ماردین، سارو و آژوان به ترتیب دارای فراوانی در بین نوزادان پسر و باران، فاطمه، هستی، نارین، نیان، النیا، شنیا، آیلین، هلیا و آیناز دارای فراوانی در بین نوزادان دختر در استان بوده است.

خسروی‌زاده افزود: در بین شهرستان‌های استان کردستان شهرستان قروه دارای بیشترین رشد جمعیتی در سال جاری بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان در پایان از صدور کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در این استان خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی افراد بالای 15 سال دارای کارت ملی هوشمند می‌شوند.

انتهای پیام/79009/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول