اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

محیط زیست فرافکنی نکند/ سهم نیروگاه‌های اصفهان در آلودگی 4 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه انتقادات سازمان حفاظت از محیط زیست اصفهان در مورد مصرف سوخت مازوت نیروگاه‌های منتظری و اسلام‌شهر فرافکنی است، گفت: سهم این نیروگاه‌ها در آلودگی هوای اصفهان تنها چهار درصد است.

محیط زیست فرافکنی نکند/ سهم نیروگاه‌های اصفهان در آلودگی 4 درصد است

مرتضی طغیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه شرکت گاز استان اصفهان آمادگی 100 درصد برای گازرسانی به نیروگاه‌های استان اصفهان در فصل سرد سال را دارد، اظهار کرد: اگر تاکنون سوخت غالب نیروگاه‌های اصفهان مازوت بوده است این واقعیت به دلیل عدم درخواست وزارت نیرو از شرکت گاز برای اختصاص گاز در فصل زمستان به این نیروگاه‌ها است.

وی در ادامه به قرارداد شرکت گاز با صنایع استان اصفهان برای گازرسانی اشاره کرد و گفت: تمام صنایعی که شرکت گاز به آنها گازرسانی می‌کند، در این قرارداد موظفند تا سه ماه سرد سال از سوخت دوم خود به جای گاز استفاده کنند چرا که اولویت با بخش خانگی است.

* گازرسانی کامل به نیروگاه‌های اصفهان منوط به درخواست وزارت نیرو است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه کمیته سوخت کشور که متشکل از مسئولان وزارت نفت و نیرو است هر صبح تصمیم‌گیری می‌کنند که گاز به کدام نیروگاه‌های کشور اختصاص یابد، افزود: اگر به نیروگاه‌های شهید محمد منتظری و اسلام‌شهر در فصل سرد سال گاز کمتری اختصاص می‌یابد این به دلیل عدم درخواست وزارت نیرو برای گازرسانی بیشتر به این نیروگاه‌ها است و ممکن است نیروگاه‌های دیگر کشور در اولویت قرار داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز در استان اصفهان در بخش خانگی و صنعت به مصرف می‌رسد، ادامه داد: مصرف بخش خانگی از این میزان، بین 20 تا 22 میلیون مترمکعب است و مابقی صرف صنایع می‌شود.

وی به مصرف 13 درصدی کل گاز کشور در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان به اندازه هشت استان کشور گاز مصرف می‌کند.

*مصرف گاز صنایع اصفهان امسال 5 درصد رشد داشت

طغیانی در پاسخ به این پرسش که آیا این به دلیل افزایش جمعیت در بخش خانگی یا افزایش مصرف در بین این جمعیت بوده است، تصریح کرد: خیر، دلیل این امر مصرف زیاد گاز در بخش صنعت استان اصفهان است.

وی همچنین در واکنش به این سوال که در سالی که بیشتر صنایع استان صحبت از کاهش تولید و ساعات کاری خود دارند پس چرا مصرف گاز در این بخش هیچ تغییری نیافته است، اظهار کرد: به هیچ وجه این مسئله صحت ندارد چرا که درخواست صنایع برای گاز در سال جاری نه تنها کاهش نیافته است بلکه در مقایسه با سال گذشته، پنج درصد افزایش را نیز تجربه کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: نگرانی شما در مورد استفاده از سوخت مازوت از سوی نیروگاه‌ها، آلودگی هوا است اما باید گفت 70 درصد منشأ آلودگی هوا در استان اصفهان تردد خودروها است و تنها حدود چهار درصد از این آلودگی به مصرف سوخت مازوت نیروگاه‌ها ارتباط دارد.

* فولاد مبارکه بیشترین مصرف گاز صنایع اصفهان را دارد

وی ادامه داد: آلودگی صنایع نیز حدود هفت درصد است اما محیط زیست برای اینکه موضوع را از سر خود باز کند انتقاداتی را از مصرف سوخت از سوی نیروگاه‌ها و صنایع مطرح می‌کند.

طغیانی با بیان اینکه گاز صنایع اصفهان یک مترمکعب هم امسال کم نشده است، افزود: مصرف گاز اصفهان حتی از تهران نیز بیشتر است.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مصرف 9 تا 11 میلیون متر مکعب، نیروگاه شهید محمد منتظری با مصرف 9 تا 11 میلیون مترمکعب، اسلام‌شهر با مصرف 4 تا 5 میلیون مترمکعب، کارخانه ذوب‌آهن با مصرف 3 تا 4 میلیون مترمکعب‌ و پالایشگاه اصفهان با مصرف یک و نیم میلیون مترمکعب گاز در روز به ترتیب پرمصرف‌ترین صنایع استان اصفهان به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی وزارت نیرو به شرکت گاز نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته وزارت نیرو بر اساس تهاتر قرار شد بدهی خود را به شرکت گاز بپردازد که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که میزان دقیق بدهی وزارت نیرو به شرکت گاز استان اصفهان چه میزان است، با لحنی کنایه‌آمیز تصریح کرد: ماشاءالله، به اندازه تمام ایران است.

انتهای پیام/63001/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول