اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان:

ثبت احوال دهگلان اداره برتر کردستان در ثبت وقایع حیاتی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان گفت: ثبت 100 درصد وقایع ولادت و وفات در مهلت قانونی سبب شد تا ثبت احوال دهگلان به عنوان اداره برتر در استان کردستان معرفی شود.

ثبت احوال دهگلان اداره برتر کردستان در ثبت وقایع حیاتی شد

اسماعیل شهبازیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهگلان اظهار کرد: امسال تا پایان آبان‌ماه 850 واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با رشد 7.87 درصدی مواجه شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری در مقابل هر 100 نوزاد دختر 103 نوزاد پسر متولد شده‌اند در صورتی که در مقابل هر 100 واقعه فوت زنان، 141 واقعه فوت مردان در شهرستان دهگلان اتفاق افتاده است.

شهبازیان خاطرنشان کرد: بالاترین ثبت ولادت در شهرستان دهگلان مربوط به مادران گروه سنی 20 تا 29 سال بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان با اشاره به افزایش فوت مردان نسبت به جامعه زنان در این شهرستان، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و حوادث طبیعی را به ترتیب بیشترین علل ثبت فوت‌ها در این شهرستان عنوان کرد و گفت: در این میان سهم آقایان بیشتر از خانم‌ها بوده است.

شهبازیان همچنین از افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق در شهرستان دهگلان خبر داد و تصریح کرد: در هشت ماه گذشته آمار ازدواج‌ها به نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از 11 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقابل هر 11.2 واقعه ازدواج یک مورد واقعه طلاق رخ داده است.

این مسئول ثبت ولادت در مهلت قانونی را در 8 ماه گذشته در شهرستان دهگلان 99.17 درصد و ثبت وفات در مهلت قانونی را 98.22 درصد اعلام کرد و تصریح کرد: این آمار در آذرماه امسال به 100 درصد رسیده است.

شهبازیان گفت: در آرشیو اداره ثبت احوال دهگلان 137 هزار برگ سند هویتی ولادت ثبت شده است که در آینده نزدیک در قالب آرشیو الکترونیکی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان در پایان افزود: محمد در نامگذاری نوزادان پسر و شنیا در نامگذاری نوزادان دختر رتبه اول را در این شهرستان دارند.

انتهای پیام/79002/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول